Dupa aproximativ doua luni de munca asidua, Inspectoratul de Concurenta este la un pas de terminarea studiului "Mediul de Afaceri in judetul Constanta". Realizarea acestui studiu a avut la baza datele provenite din raportarile de bilant ale agentilor economici din judetul Constanta. Un lucru demn de retinut este faptul ca, odata cu introducerea acestor date in studiul realizat de Inspectoratul de Concurenta, caracterul acestora devine confidential, pentru a nu prejudicia agentii economici.
Inspectoratul de Concurenta Constanta este pe punctul de a finaliza cel mai important studiu de piata, intitulat "Mediul de afaceri in judetul Constanta". Acest studiu, in forma in care este realizat, reprezinta o premiera nationala, in sensul ca reuseste inventarierea si analizarea intregului mediu de afaceri din judetul Constanta. Pe baza acestei lucrari, Inspectoratul de Concurenta a stabilit ponderea fiecarei activitati desfasurate in judet, si au putut identifica intreprinderile mari, precum si cele mici si mijlocii, si societatile comerciale care detin pozitii de monopol local, dar si cele care detin pozitii de oligopol, adica sunt mai multe societati cu pondere pe aceeasi piata. "Lucrarea se vrea un preambul al unei analize pe care am sugerat-o a se desfasura la nivel national si care sa evidentieze pietele nationale, ca suport al unei analize mai laborioase", a declarat inspectorul sef din cadrul Inspectoratului de Concurenta, Ioan Badica. Aceasta lucrare a avut la baza raportarile bilantiere ale agentilor economici din judetul Constanta pe anul 2004, iar in a doua parte a acestui an inspectoratul va incerca sa actualizeze datele de pe anul 2005, aceasta deoarece nu s-au incheiat inca raportarile de bilant pe anul trecut. Studiul "Mediu de afaceri in judetul Constanta" permite o fotografiere a mediului de afaceri local, in vederea identificarii eventualelor fapte anticoncurentiale, sau a abuzurilor. "Este o zicala care spune ca in apele tulburi se pescuieste greu. Noi am incercat sa limpezim aceste ape, in vederea obtinerii unei situatii mai clare a mediului de afaceri constantean", a afirmat inspectorul sef Ioan Badica. Ceea ce s-a observat pana acum din datele adunate si prelucrate de Inspectoratul de Concurenta, judetul Constanta nu are un mediu de afaceri canalizat spre o industrie de prelucrare solida, si ca, surprinzator, comertul cu ridicata si amanuntul ocupa o pondere insemnata, devansand alte sectoare, cum ar fi turismul. Astfel, ponderea detinuta de acest tip de comert este de 30%, ceea ce situeaza comertul cu ridicata si amanuntul pe locul II in topul activitatilor desfasurate de agentii economici locali. Pe primul loc se situeaza industria prelucratoare, care are o pondere de 45%. Motivul pentru care agentii economici prefera comertul cu ridicata si amanuntul il constituie faptul ca isi pot recupera banii foarte repede. "Practic, majoritatea agentilor economici din Constanta cumpara si vand. Putini sunt aceia care au scos bani din comert si au reinvestit in sectoarele producatoare", a mai declarat inspectorul sef al Inspectoratului de Concurenta, Ioan Badica. Printre domeniile industriei de prelucrare care sunt reprezentate destul de slab in activitatea economica a judetului Constanta se numara si productia de produse lactate, din carne si a produselor de panificatie si patiserie.