Pana la sfarsitul anului viitor, trimiterea unei felicitari sau scrisori de Paste, Craciun sau alte ocazii, cu serviciul de corespondenta oferit de Posta Romana, va costa dublu. Daca in acest moment, pentru a trimite o scrisoare a carei greutate nu depaseste 50 de grame, platiti suma de 50 de bani, pana in 2008 veti plati 1 leu.
Nu acelasi lucru este valabil si pentru marii clienti ai Postei Romane, ca de exemplu RomTelecom, care trimite peste un milion de scrisori in decursul unei luni.
Pentru acest tip de clienti, reprezentantii Postei ofera o reducere lunara de maximum 30%. Directorul executiv operational al Postei Romane, Mihai Cristian Buciu, vine insa cu vesti bune referitor la scumpirea corespondentei. Aceasta se va realiza treptat. Astfel, in prima etapa, trimiterea unei scrisori de pana la 50 de grame nu se va scumpi decat cu 10 bani, urmand ca pana in 2008 sa se dubleze.
In ceea ce priveste motivatia acestei scumpiri, reprezentantii Companiei Posta Romana sustin ca aceasta majorare era necesara pentru ca tarifele corespondentei au ramas neschimbate de aproximativ trei ani.
Mai mult, Mihai Cristian Buciu spune ca majorarea tarifelor este cu atat mai necesara cu cat Posta trebuie sa se alinieze la cerintele impuse de Uniunea Europeana in acest sector.
Potrivit aceleiasi surse, tara noastra se afla pe penultimul loc intr-un clasament european al tarifelor la corespondenta scrisa.
In majoritatea statelor europene, costul pentru trimiterea unei scrisori este in jur de 0,45 de euro. Pe ultimul loc in acest clasament este situata Ucraina.

Si mai scump prin curierate

Daca sunteti nemultumit de scumpirea corespondentei de catre Posta si va ganditi sa trimiteti scrisorile cu un serviciu de curierat rapid, atunci trebuie sa stiti ca veti fi nevoit sa scoateti si mai multi bani din buzunar.
In acest sens, Mihai Cristian Buciu ne-a declarat ca Posta Romana are "monopol pentru corespondenta ce nu depaseste 50 de grame", iar in cazul in care o companie privata transporta si distribuie acest tip de corespondenta, statul ii impune practicarea unui tarif de 2,5 ori mai mare decat cel al Postei Romane. Mai mult, acest tip de monopol nu este o inventie romaneasca, ci este practicat in toata Europa. In ceea ce priveste veniturile realizate de Compania de Posta din corespondenta, acestea sunt in proportie de 30%, in timp ce activitatile de comert cu efectele postale, precum felicitari sau alte produse, reprezinta doar 5-6%. In schimb, veniturile din serviciile financiare, de plata a diverselor facturi, contribuie cu alte 30 de procente in totalul veniturilor realizate de Posta. In cadrul serviciului universal, de corespondenta, sunt incluse colectarea, sortarea, transportul si livrarea trimiterilor postale interne si internationale in greutate de pana la doua kilograme.