O comisie delegata de autoritatile judetene se va ocupa de identificarea unor solutii pentru rezolvarea problemelor din transportul judetean de persoane, unde fiecare operator este liber sa-si stabileasca tarifele iar traseele sunt schimbate dupa bunul plac al fiecaruia.

Galatiul ramane deocamdata singurul judet din tara unde operatorii de transport isi stabilesc singuri tarifele, fapt care a condus inevitabil la abuzuri pe seama calatorilor. Desi este clar ca nu pot fi depasite anumite limite, operatorii din transportul judetean au posibilitatea sa-si ajusteze periodic tarifele, fara o analiza prealabila vizand cheltuielile efectuate pe traseele unde opereaza. Dupa ce in cadrul ultimei sedinte a Comisiei de Dialog Social mai multi participanti au lansat acuzatii grave la adresa autoritatilor judetene vizavi de modul in care este coordonat transportul judetean de persoane, s-a decis formarea unei comisii care sa analizeze modul in care se desfasoara transportul judetean de persoane si sa vina cu solutii pentru rezolvarea problemelor din acest sector. In momentul de fata mai exista doua trasee care nu sunt acoperite dupa ce operatorii care castigasera licitatiile au renuntat la ele din motive numai de ei cunoscute.

Ce am licitat si ce avem pe trasee

Una dintre cele mai grave probleme, ce intra si in sfera penalului, vizeaza masinile cu care operatorii presteaza serviciul de transport judetean de persoane. S-a dovedit ca una sunt masinile cu care s-a participat la licitatie si cu totul alta este realitatea din teren. Cu prilejul verificarilor realizate de ARR Galati, s-a descoperit ca unii operatori au schimbat masinile, lucru total interzis pentru ca punctajul obtinut la licitatie a fost realizat pe anumite standarde (confort, siguranta) pe care autovehiculele respective le asigurau calatorilor. In definitiv, totul se reduce la siguranta calatorilor, aspect pe care operatorii il scapa din vedere pentru ca masinile introduse pe trasee in locul celor cu care au castigat licitatia nu au fost verificate in prealabil din punct de vedere tehnic. Culmea e ca operatorii s-au apucat mai nou sa ajusteze si traseele pe care opereaza. Comisia infiintata de Comisia de Dialog Social cu avizul Prefecturii Galati are acum dificila sarcina de-a pune putina ordine in transportul judetean, pe care multi operatori il privesc ca pe propria afacere si nu ca pe un serviciu de interes public, cum este de altfel.