Adrian Mihalcioiu (foto), liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor din Romania, a participat la reuniunea anuala a Federatiei Internationale a Transportatorilor, ce a avut loc saptamana trecuta la Londra. "Adunarea generala anuala a sindicatelor navigatorilor si docherilor, membre ale Federatiei Internationale a Transportatorilor (ITF), a avut ca subiect de dezbatere criza economica, incercandu-se gasirea unor solutii pentru problemele cu care se confrunta lucratorii din industria shipping-ului", a declarat, pentu cotidianul "Replica", Adrian Mihalcioiu. De asemenea, sindicatele navigatorilor au cerut recunoasterea oficiala, de catre Comunitatea Internationala, a zonelor de risc inalt, cele in care se duc razboaie sau care sunt controlate de pirati. "La ora actuala, ca zona de risc este recunoscuta doar Somalia. ITF a cerut ca si zona Nigeriei sa fie considerata ca fiind zona de risc inalt. Aceasta ar obliga organizatiile internationale sa asigure securitate pe marile si oceanele lumii, ceea ce ar putea fi un lucru bun pentru navigatori", a mai spus Adrian Mihalcioiu. In alta ordine de idei, sindicatele intentioneaza sa obtina dreptul ca marinarii sa fie asigurati nu doar in caz de naufragiu, ci si in situatii de razboi sau atacuri pirateresti. Echipa ITF va participa la tratativele privind contractul colectiv de munca din 2009-2010, intentionand sa negocieze o crestere cu 12% a salariilor. Un alt subiect discutat s-a referit la conditiile in care navele sunt sub standard, precum si despre porturile de convenienta. "Un port poate fi considerat de convenienta daca respectivul capital al operatorilor este majoritar strain, nu exista contracte colective de munca, iar salariile sunt sub nivelul minim acceptat pe plan international. Asemenea porturi vor fi ocolite de nave", a adaugat Mihalcioiu.