Ion Tiriac negociaza o asociere cu Ford pentru importul marcii, miza asocierii cu americanii fiind un business de 300 mil. Euro. Ford i-a adus lui Ion Tiriac aproape jumatate din vanzarile auto de anul trecut.
Omul de afaceri Ion Tiriac, care detine compania Romcar, reprezentantul Ford pe piata locala, spune ca exista posibilitatea de a crea un joint-venture alaturi de Ford pentru importul marcii americane, dupa 1 august 2010, data la care producatorul va demara direct si activitatea de vanzari.
"Miza" unui joint-venture o reprezinta un business care anul trecut a generat o cifra de afaceri de 304 mil. euro si un profit de 13,2 mil. euro, fiind si cea mai profitabila companie din cadrul celor patru importatori controlati de Tiriac Holdings.
"Grupul Tiriac are 7-8 marci in portofoliu pentru care inca detine importul. Exceptie este Mercedes-Benz, unde s-a creat un joint-venture. Exista aceeasi posibilitate si cu Ford. Dar asta decid ei deoarece ei sunt posesorii marcii. Dar Romcar este axat pe nisa Ford si aici ramane. Celelalte segmente le-am acoperit cu alte companii din cadrul Tiriac Holding" a subliniat Ion Tiriac.
In cazul Mercedes-Benz, marca al carei import era detinut de Ion Tiriac prin intermediul companiei AutoRom inainte de 1 ianuarie 2007, grupul german a deschis in 2008 o companie nationala de vanzari, din care detine 51%, iar Tiriac 49%, in urma unui joint-venture.
Anul trecut Ford si Mercedes i-au adus cei mai multi bani omului de afaceri.
In prezent, importul Ford este asigurat de catre compania Romcar, insa dupa 1 august 2010 activitatea va fi preluata direct de compania americana care are doua posibilitati: de a crea o companie pe care sa o controleze in proportie de 100% sau de a prelungi parteneriatul cu Tiriac intr-o firma in care sa-si imparta actionariatul.
Daca in urma cu un an cei de la Ford excludeau posibilitatea de a crea un joint-venture cu Romcar si Ion Tiriac, dorind un importator exclusiv Ford, acum constructorul american nu mai insista pe acest subiect. Ingvar Sviggum, vicepresedintele Ford, nu a dorit sa comenteze pe marginea acestui subiect, dar a subliniat ca exista o buna relatie cu Tiriac.
"Nu comentam daca vom face sau nu un joint-venture cu Ion Tiriac pentru o companie nationala de vanzari. Exista negocieri in prezent", a subliniat vicepresedintele Ford Europa pentru vanzari.
Daca Tiriac ar pierde importurile Ford, ar ramane cu cele ale Hyundai, Mitsubishi, Land Rover si Jaguar, dar si cu TiriacAuto, cea mai mare companie de distributie auto de pe piata locala, cu aproape 40 de locatii dintre care opt pentru Ford. Afacerile lui Tiriac in industria auto s-au ridicat anul trecut la peste 800 mil. Euro.
Ford a fost anul trecut cea de-a treia cea mai bine vanduta marca de import, cu vanzari de 22.139 de unitati, in crestere usoara fata de 2008, in contexul in care piata auto a scazut cu aproape 12%.