Telecentrul este un spatiu public (o incapere) dotat cu cel putin doua aparate telefonice, doua calculatoare, un fax, pe care toti locuitorii satului sau comunei respective le pot folosi, contra cost, pentru a comunica in situatii de urgenta sau pur si simplu pentru a tine legatura cu familia, potrivit Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC).
Alexandrina Hirtan, vicepresedinte ANRC, a subliniat ca instalarea telecentrelor se va face cu prioritate in localitatile unde autoritatile locale sunt dispuse sa contribuie, prin gestionarea telecentrului, la dezvoltarea acestor proiecte.
In prima jumatate a lunii iulie se va face trierea localitatilor unde se vor instala telecentre. Numarul locuitorilor din fiecare localitate trebuie sa fie de peste 400, a adaugat Alexandrina Hirtan.
Compania care va fi desemnata ca furnizor de serviciu universal va asigura accesul la retea, va cumpara si instala echipamentele si se va ocupa de instruirea persoanelor care vor intretine telecentrul.
Vicepresedintele ANRC a mai spus ca in acest an exista buget pentru instalarea a cel putin 100 de telecentre, suma totala prevazuta pentru serviciul universal ajungand la aproximativ 6 milioane de euro. In ceea ce priveste costul unui telecentru, poate fi vorba de o suma cuprinsa intre 10.000 si 20.000 de euro, pret calculat in functie de investitii. Proiectul de infiintare a telecentrelor este finantat de catre Agentia Americana pentru Dezvoltare (USAID).