Asociatia pentru Protectia Consumatorilor (APC) arata cu degetul magazinele care vand electrocasnice in rate, pe care, de altfel, le acuza ca ar minti poporul cu televizorul.

Publicitatea pe care si-o fac comerciantii este inselatoare pentru ca, pe langa buletin, mai este nevoie si de alte acte. Si aceasta n-ar fi singura inadvertenta, arata APC.
Legea privind publicitatea (Legea nr. 148/2000) spune clar ca informatiile trebuie sa fie corecte, neinselatoare. Or, lucrurile, in cazul comerciantilor, nu s-ar incadra tocmai in litera legii.
De pilda, la unul dintre magazinele cu pricina, care afirma in reclamele sale ca orice persoana cu varsta cuprinsa intre 20 si 65 de ani poate beneficia de un credit de consum in limita a 20 de milioane de lei doar pe baza actului de identitate, vedem ca lucrurile nu stau chiar asa, spun membrii APC. Privitorul neavizat intelege ca poate lua un bun in valoare de 20 de milioane, dar ajuns la magazin acesta afla ca valoarea in cauza se refera la costul bunului plus costurile aferente, dobanda si comision.
Iar asta inseamna ca bunul cumparat nu poate depasi 12,5 milioane de lei pentru un credit pe 5 ani, respectiv 18 milioane de lei pentru unul pe 6 luni. Singura cale de a lua un bun in valoare de 20 de milioane de lei ar fi un credit pe... 30 de zile. Pentru orice alt credit care depaseste aceasta valoare, solicitantul trebuie sa prezinte o adeverinta de venit si o factura de utilitati, explica reprezentantii APC. Reprezentantii APC ne sfatuiesc sa fim circumspecti avand in vedere ca, indiferent de promisiunile frumoase facute de comercianti, nu exista credite fara costuri, cu dobanda zero sau fara nici un risc. Iar conditiile contractuale trebuie citite cu atentie. “De multe ori, ceea ce este scris cu litere mici ascunde lucruri importante, cum ar fi, de pilda, penalizari practicate la intarzierea ratelor.