Atentie la cadourile de lux pe care vreti sa le faceti celor dragi in preajma Sarbatorilor. La aceasta categorie intra si imbracamintea de „marca“ sau care se vrea „a fi de marca“. Astfel, o rochie de seara marcata D&G (Dolce&Gabbana) nu apartine nici pe departe acestei firme, ci este „cu grija“ fabricata in China, locul unde se fac cele mai multe contrafaceri, comercializate apoi cu succes in Romania. La fel si in cazul unui costum barbatesc. De ce? Pentru ca la noi branduri precum D&G sau Dior nu au ajuns inca, nu exista pe piata romaneasca, dupa cum ne-a declarat Gabriel Turcu, presedintele REACT Romania. El ne-a explicat ca apropierea de Uniunea Europeana face ca tot mai multe marci internationale sa fie interesate de piata de la noi. Cine se va incumeta insa, ramane de vazut.
In ceea ce priveste dorinta de a cumpara dintr-un magazin fara a fi inselati, foarte sigure sunt „magazinele multibrand“, acolo unde se intalnesc laolalta cele mai cunoscute marci internationale. „Este mai greu sa gasesti imbracaminte contrafacuta in magazinele de genul asta, mai ales ca in ultima perioada s-au intensificat controalele la frontiera. Spre exemplu, in Portul Constanta sunt zilnic sase-sapte retineri de acest gen“, ne-a mai explicat Turcu.
La polul opus acestor magazine se afla angrourile Europa si Flora, supranumite si „raiul contrafacerilor“. In aceste conditii, daca tot vreti sa faceti un cadou frumos si de calitate, trebuie sa alegeti cu grija magazinul si sa mergeti pe ideea „dau un ban, dar face“. Presedintele REACT a adaugat ca, in medie, produsele contrafacute reprezinta la sfarsitul acestui an cam 35-40%, pe primul loc aflandu-se imbracamintea, urmata de incaltaminte si accesorii de telefonie mobila. De asemenea, in topul produselor contrafacute intra si cosmeticele, parfumurile, cafeaua, bauturile fine, tigarile si, cel mai grav, medicamentele. Acestea din urma se falsifica in Egipt si in Turcia. (Senica Micu)