Taxele percepute, de la
1 ianuarie 2007, la inmatricularea autoturismelor vor creste gradual, peste valorile stabilite de Ministerul Finantelor prin Codul fiscal, majorarea fiind in functie de gradul de poluare a masinii si de vechimea acesteia.
Ca urmare, pentru masinile euro 3 cu o capacitate cilindrica de pana in 1.600 cm3 cu o vechime mai mica de sase luni, taxa de inmatriculare creste de la 250 de euro, propusa de Finante, la 612 euro, iar pentru cele cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cm3, dar cu o vechime de sase ani, taxa creste de la 4.436 la 5.070 de euro.
Pentru masinile euro 2, euro 1 si noneuro, taxa de inmatriculare creste doar in cazul celor care au o vechime de peste sase ani. Astfel, pentru o masina euro 2 de pana in 1.600 cm3, taxa creste de la 940 la 2.700 de euro, iar pentru cele cu o capacitate de peste 3.000 cm3 , taxa creste de la 4.300 la 6.240 de euro. Pentru o masina euro 1 cu o capacitate cilindrica de pana in 1.600 cm3, taxa creste de la 1.316 la 3.744 de euro, iar pentru cele cu o capacitate de peste 3.000 cm3 taxa creste de la 4.584 la 7.020 de euro.
In cazul masinilor noneuro, taxa de inmatriculare creste, pentru cele cu o capacitate cilindrica de pana in 1.600 cm3 , de la 2.444 la 4.000 de euro, iar pentru cele cu o capacitate de peste 3.000 cm3, taxa creste de la 4.584 la 7.500 de euro. Taxa speciala pentru prima inmatriculare a fost introdusa in proiectul de lege a Codului fiscal, pe baza unor principii care vizeaza, in primul rand, protectia mediului. Taxa ar trebui sa descurajeze atat cumpararea de masini cu emisii mari de noxe, cat si invadarea pietei auto romanesti, dupa aderare, cu autoturisme la mana a doua.
Pretul masinilor second-hand va scadea simtitor, din 2007, odata cu eliminarea taxelor vamale si a accizelor.