Patronii de baruri si restaurante trebuie sa plateasca in fiecare an, bugetului local, o taxa in valoare de 3.000 lei pentru eliberarea sau vizarea anuala a autorizatiilor pentru aceste unitati si o taxa de timbru de 1 leu.

Autorizatia se emite de catre primar, iar pentru eliberarea acesteia se depune o cerere-tip, care poate fi procurata de la Biroul Relatii cu Cetatenii din incinta Primariei, impreuna cu statutul firmei, certificatul de inregistrare si anexa la certificatul de inregistrare pentru sediul social si punctul de lucru, actele care dovedesc detinerea legala a spatiului comercial, achitarea la zi a taxelor/chiriilor privind ocuparea domeniului public, contractul incheiat cu o firma de salubrizare, certificatul de clasificare sau declaratie pe propria raspundere privind tipul unitatii de alimentatie publica, planul cadastral privind amplasarea spatiului, la scara 1:500, si fotografia exterioara a spatiului comercial.

In cazul in care spatiul se afla intr-un ansamblu cu spatii locative, pentru obtinerea autorizatiei de functionare este necesar acordul asociatiei de proprietari/locatari sau al proprietarului cladirii si acordul tuturor vecinilor direct afectati.