Proiectele de interes comun intre Romania si Bulgaria, in perspectiva integrarii europene, fac obiectul cat mai multor seminarii interguvernamentale. Asadar, perioada in care "se parea" ca intre Romania si Bulgaria exista o competitie pentru aderarea la Uniunea Europeana a fost depasita.
Constructia celui de-al doilea pod peste Dunare, care va lega orasul bulgar Vidin de localitatea Calafat de pe malul romanesc, va fi inceputa cat mai repede. In urma unei intrevederi, premierii celor doua tari, Tariceanu si Stanishev, au ajuns la concluzia ca nu este normal sa avem un singur pod peste Dunare, la Ruse. Sarcinile de constructie a podului sunt impartite intre cele doua tari. Astfel, Romania plateste proiectul tehnic al infrastructurii rutiere si feroviare de pe teritoriul romanesc, iar statul vecin asigura finantarea pentru proiectarea si constructia propriu-zisa a podului, precum si pentru lucrarile de infrastructura de pe teritoriul bulgar. La randul ei, Bulgaria are termen pana in 2006 ca sa gaseasca o firma pentru constructia podului, astfel incat podul sa fie finalizat pana la sfarsitul lui 2009.
Finantarea proiectului, cu un cost estimat la 226 de milioane de euro, a fost deja asigurata. Guvernul bulgar va participa cu peste 60,7 milioane de euro, iar restul fondurilor vor proveni din imprumuturi si granturi acordate de Banca Europeana pentru Investitii, Agentia Franceza pentru Dezvoltare si Institutia germana de Credit pentru Reconstructie si Dezvoltare.
Alte proiecte care urmeaza sa fie derulate in comun de Romania si Bulgaria si care au fost analizate la Palatul Victoria de cei doi premieri sunt modernizarea podului Giurgiu-Ruse, proiectul Nabucco privind constructia unei conducte de transport al gazului metan intre Turcia-Bulgaria-Romania-Ungaria-Austria, precum si construirea a doua linii de feribot intre Nicopole-Turnu Magurele si Silistra-Calarasi. A mai fost analizata si posibilitatea construirii unei centrale hidroelectrice in zona Calafat-Vidin.