In ultimii ani, romanii au inceput sa isi faca tot mai multe cumparaturi din marile magazine. O cauza a acestei preferinte poate fi lipsa de timp, intrucat gradul de ocupatie al populatiei active din marile orase este in crestere, fie din cauza comoditatii si a usurintei cu care se pot gasi mai multe tipuri de marfuri intr-un singur loc. Astfel, ponderea supermarketurilor a crescut de la 2% la 16% in 2005, fata de piete si tarabe, care au inregistrat cea mai mare scadere, de la 19% la 5%. Astfel, se poate vorbi de o moda. Conform unui studiu realizat de Institutul de Cercetare de Piata GFK, tot mai multi romani prefera sa isi faca cumparaturile in marile supermarketuri decat sa mearga in pietele traditionale. 49 la suta din cheltuielile din marile magazine sunt, in prezent, cele pentru mancare si bautura. Specialistii sunt de parere ca, in viitor, buticurile, tarabele si micile magazine vor disparea treptat de pe piata, lasand loc marilor lanturi de magazine, iar numarul clientilor se va tripla. Iar cei care merg la supermarket au parte si de vesti bune. Preturile vor continua sa scada, ca urmare a unei competitii tot mai acerbe intre detailisti, iar promotiile vor fi din ce in ce mai multe.