Numarul companiilor de pe piata serviciilor postale a crescut de aproape 30 de ori, in perioada 1999-2004, de la 5 furnizori in anul 1999, anul liberalizarii pietei, la 138 la sfirsitul anului 2004, potrivit primului raport privind piata serviciilor postale elaborat de Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii (ANRC) pe baza raportarilor a 134 de furnizori de servicii postale. Dintre cei 138 de furnizori autorizati la nivelul anului 2004, 107 au fost activi si au procesat peste 581 milioane de trimiteri postale, reprezentind, in medie, 26,77 trimiteri postale pe locuitor. Raportarile statistice arata ca 118 furnizori (85% dintre furnizorii autorizati) folosesc exclusiv reteaua proprie de distributie, 5 furnizori (4%) lucreaza atit prin reteaua proprie, cit si prin reteaua unei alte companii autorizate, in timp ce 15 furnizori (11%) se folosesc exclusiv de reteaua unei alte companii.
Pe segmentul serviciilor postale din sfera serviciului universal, singura companie furnizoare de servicii este Compania Nationala "Posta Romana " S.A. (CNPR). Potrivit ANRC, pe segmentul serviciilor postale din afara sferei serviciul universal se constata o concurenta puternica si un ritm accelerat de crestere si de diversificare a serviciilor. Acestea s-au manifestat in special in sectorul serviciilor cu valoare adaugata, cu accent pe serviciile postale Express: 20 de furnizori activi pe acest segment procesind in anul 2004 un trafic total de 3,526 milioane trimiteri.
Pe segmentul de servicii postale Express interne avind ca obiect trimiteri de corespondenta, cote importante de piata sint detinute de furnizori: SC Fan Courier Express S.R.L. (41,11%), urmat de S.C. Alo Curier Services S.R.L. (11,61%) si SC DHL International Romania SRL (7,84%). Pe acest segment, CNPR detine o cota mai mica de 1%.