Dupa ani de negocieri esuate, licitatii amanate sau anulate, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a reusit, pana la urma, sa scape de Santierul Naval si Santierul militar din Mangalia. Ministrul Apararii, Teodor Melescanu, anunta inca de saptamana trecuta ca o firma germana a achizitionat santierul militar, fara a oferi insa detalii. Ulterior, AVAS a confirmat informatia, adaugand ca si Santierul Naval a fost cedat tot unei firme nemtesti. Germanii reusesc astfel ceea ce nu au reusit, anterior, Daewoo Mangalia Heavy Industries, 2x1 Holding Cape Midia si chiar Rolls Royce. Santierul militar naval va fi preluat, dupa toate probabilitatile, de catre Blohm & Voss din Hamburg, care face parte din divizia navala a concernului german ThyssenKrupp Marine System. La randul sau, Santierul Naval Mangalia va fi achizitionat prin asociere in participatiune de catre compania germana Lurssen Lar Investment GmbH, parte a grupului Lar. Interesant este faptul ca nemtii care vor prelua santierul militar s-au aflat la un moment dat si in cursa pentru achizitionarea santierului naval.
AVAS va decide in zilele viitoare asocierea in participatiune intre Santierul Naval Mangalia si compania germana Lurssen Lar Investment GmbH, specializata in constructia de nave si yachturi. Presedintele AVAS, Teodor Atanasiu, a precizat ca asocierea in participatiune nu exclude privatizarea societatii, controlata in totalitate de stat. Lurssen a fost infiintata in 1875 la Bremen, construind peste 13.000 de nave pana in prezent, grupul fiind implicat si in productia germana de armament in Al Doilea Razboi Mondial. De preluarea Santierului Naval Mangalia s-a aratat interesata si compania Blohm & Voss, divizia de constructii navale a concernului german ThyssenKrupp, care s-a retras intre timp de la privatizare pentru a prelua apoi celalalt santier naval din Mangalia, santierul militar.

Sperante de implicare in programul de corvete

Potrivit AVAS, parteneriatul cu investitorul german face posibila implicarea santierului militar in programul de corvete care urmeaza sa se dezvolte pentru fortele navale romane. Concernul ThyssenKrupp a rezultat, in 1999, din fuziunea companiilor Thyssen AG si Krupp si este unul din cele mai mari grupuri producatoare de tehnologice la nivel mondial, avand circa 187.000 de angajati. Concernul are activitati in sectoarele metalurgie, auto, ascensoare, bunuri industriale si servicii, precum si in constructia si mentenanta navelor.