Comertul la negru reprezinta circa 30% din valoarea pietei ochelarilor din Romania, insa din punct de vedere al volumului, procentul este mult mai mare, sustine presedinte Patronatului Optica, Mircea Tatar. "In Romania persista o foarte puternica piata neagra si gri a ochelarilor cu dioptrii, ochelari premontati care se vand in piete si la coltul strazii sau in institutii si birouri. Acest fenomen duce la o scadere dramatica a calitatii produselor si pot afecta sanatatea aparatului vizual. Din pacate aceasta piata subterana provoaca scaderea nivelului tehnologic si al calitatii produselor oferite si de catre centrele de optica medicala, prin compararea pretului de catre client", a precizat reprezentantul Optica. De asemenea, prestatorii de servicii de optica medicala spun ca o problema majora din sector o reprezinta "lipsa unei legislatii in domeniu, meseria si implicit clientul final nefiind protejate. In domeniul opticii medicale sunt folosite mai multe coduri CAEN si fiecare dintre aceste coduri sunt impartite cu alte domenii de activitate", a adaugat Tatar.Potrivit acestuia, piata autohtona a ochelarilor este alimentata din doua surse. "Pe plan intern nu avem decat IOR Bucuresti si Interoptic Timisoara, ambele producatori de lentile, si Lenscris Bucuresti, singura societate care fabrica rame pentru ochelari. De aceea, cea mai mare parte a produselor sunt importante, valoarea produselor lansate pe piata pe acesta cale ridicandu-se la 100 de milioane de euro", a spus presedintele patronatului de profil. Conform estimarilor Optica, numarul purtatorilor de ochelari se situeaza undeva la 40% din populatia tarii, din aproximativ 60% din populatie, cei care ar avea nevoie de corectie optica.