Guvernul roman sustine implicarea companiei Gaz de France si a Kazahstanului in proiectul de constructie a oleoductului Constanta-Trieste, care ar urma sa transporte titei din zona Marii Caspice catre Europa Centrala, a declarat secretarul de stat in Ministerul Economiei, Viorel Palasca, oficualul admitand totusi ca "daca oleoducutul ar aproviziona si Franta, sansele de realizare ar fi mult mai mari". Compania energetica Gaz de France este controlata de statul francez si este actionarul majoritar al unuia din cei doi mari distribuitori de gaze naturale din Romania, Distrigaz Sud, pe care l-a preluat in 2005.
Pe de alta parte, Romania ar sustine si participarea in proiect a Kazahstanului, tara care si-a anuntat deja disponibilitatea de a livra titei in oleoduct, si va solicita si Azerbaidjanului o pozitie clara privind implicarea in constructia conductei. De asemenea, statele care ar urma sa fie tranzitate de oleoduct trebuie sa isi exprime fara echivoc pozitia fata de proiect, Romania, Serbia si Croatia sustinand constructia oleoductului, in timp ce Slovenia adopta o pozitie de expectativa.
Proiectul de constructie a oleoductului, cu o lungime de 1.400 km, corespunde obiectivului Uniunii Europene de reducere a dependentei energetice fata de Rusia si tarile din Orientul Mijlociu. Capacitatea anuala a conductei va fi de 60-90 de milioane de tone de petrol (1,2-1,8 milioane de barili pe zi), iar finalizarea lucrarilor este estimata pentru 2012. Costurile de constructie a oleoductului, care ar urma sa transporte titei din zona Marii Caspice catre rafinariile din nordul Italiei si Europa Centrala, tranzitand Romania, Serbia, Croatia, Slovenia si Italia, sunt cuprinse intre doua si patru miliarde de euro, in functie de capacitatea de transport.
Incasarile Romaniei, in cazul realizarii proiectului, vor cumula patru miliarde de euro, in 20 de ani, de pe urma taxelor si tarifelor percepute pentru tranzitul titeiului. Traseul oleoductului ar putea fi folosit si pentru transportul gazelor naturale. Cea mai mare parte a tronsoanelor exista deja, urmand sa fie construite portiunile dintre Pitesti si Pancevo (Serbia), precum si intre tarmul nordic al Croatiei la Marea Adriatica, Slovenia si Trieste.