Consumatorii romani nu se inghesuie sa cumpere produse alimentare ecologice, motivele principale fiind lipsa de informare si pretul mai ridicat decat in cazul celor conventionale, au declarat pentru Mediafax mai multi producatori de profil. Ei sunt de parere ca, in Romania, consumatorul nu este educat despre ceea ce inseamna un produs ecologic si care sunt avantajele consumarii lui. Iata de ce mentalitatea consumatorului trebuie schimbata, iar produsele ar trebui promovate mai puternic.

In ceea ce priveste preturile practicate de producatorii ecologici, acestea sunt, potrivit celor intervievati, de 1,5 ori peste nivelul celor utilizate pentru produsele conventionale. De exemplu, o paine produsa de o firma din acest domeniu poate sa coste aproximativ 1,9 lei, un kilogram de faina 2,7 lei, iar o sticla de vin de 750 de mililitri, 13 lei.
De asemenea, pretul produselor difera si in functie de locul in care acestea sunt comercializate. Pretul unui litru de suc de mere variaza de la 5 lei in magazin la 10 lei pentru sucul distribuit prin intermediul lanturilor hoteliere.
De altfel, canalele de distributie a produselor ecologice sunt dintre cele mai diverse, incluzand de la hypermarketuri pana la interactiunea directa producator-consumator.
Producatorii din domeniu sunt optimisti si spun ca in acest an productia de oua ecologice sau miere ecologica va fi net superioara celei de anul trecut.
Potrivit firmelor intervievate, in urmatorii ani, sectorul de produse ecologice va cunoaste un ritm constant de crestere, iar integrarea in Uniunea Europeana va contribui la cresterea vanzarilor.