Administratorii de pensiuni din zona Bran-Moeciu si-au exprimat nemultumirea in legatura cu noile norme de incadrare a pensiunilor asa cum au fost formulate de Ministerul Turismului. S-a stabilit ca pensiunile agroturistice sa aiba opt camere, pensiunile turistice, 20, iar masa sa fie asigurata din produse naturale si personalul calificat sa se ocupe de programul turistilor. "Cu toate ca am fost consultati inainte de aparitia actului legislativ nu s-a tinut cont de toate propunerile noastre. Una dintre ele ar fi cea referitoare la clasificarea pensiunilor turistice si agroturistice pe flori cele agroturistice si pe stele cele turistice. Cred ca trebuia sa se mentina clasificarea pe flori la amandoua. De asemenea, numarul camerelor pentru pensiunile turistice, 20 este prea mare", a declarat Maria Stoian Visan, reprezentant al filialei Brasov a Asociatiei Nationale pentru Turism Rural Ecologic si Cultural. Si in ceea ce priveste noile reguli referitoare la calificarea personalului, si obligativitatea angajarii de personal calificat, administratorii de pensiuni au nemultumiri.
Noul act legislativ prevede ca responsabilii pensiunilor sa se ocupe direct de programul sejurului pentru turistii cazati in pensiune.
'Din experienta mea de pana acum, de aproape 20 de ani in turismul rural, turistul vine sa se relaxeze. Foarte multi nu doresc sa participe la activitatile organizate in cadrul pensiunii. Vor liniste, odihna, aer curat, iar plimbarile sau alte activitati si le fac singuri', a mai precizat Maria Stoian Visan.