La inundatiile din 2007 cateva sute de hectare de teren arabil din zona limitrofa comunei Oancea au fost inundate, iar acum proprietarii se vad pusi in situatia de a se confrunta cu acest blestem in fiecare an, daca Prutul isi iese din matca, in urma precipitatilor excesive. Conform planului de inundare controlata a anumitor zone din judetul Galati, intocmit de Sistemul de Gospodarire a Apelor, este prevazut ca 1.500 de hectare din terenul arabil al comunei Oancea sa ajunga sub ape in eventualitatea unor noi inundatii. Pana si autoritatilor locale li se pare o masura excesiva, tinand cont ca suprafata de teren arabil a comunei este de doar 3.000 de hectare. "Mi se pare foarte mult. In acea zona multi locuitori au gradini cu legume, pomi fructiferi si vii. Daca ii inunda, nu mai raman cu nimic. Trebuie sa analizam si noi acest plan si sa vedem exact ce zone sunt cuprinse pentru inundare", ne-a declarat viceprimarul comunei Oancea, Pericle Avadanei.

Si fara recolte, si fara despagubiri

Grav este ca daca planul de inundare controlata a zonei ramane batut in cuie, proprietarii de terenuri din Oancea nu se vor alege cu nimic daca isi pierd culturile in cazul unor noii viituri. Cel mai bun exemplu este anul 2007, cand locuitorii din zona si-au pierdut toate culturile si nu au primit nici pana acum vreun ban drept despagubire din partea Guvernului. "Noi am facut actele, am evaluat pagubele si le-am inaintat la Ministerul Agriculturii. Nu s-a intamplat nimic pana acum. Au venit oamenii la noi sa ne intrebe ce se intampla si nu am stiut ce sa le spunem pentru ca problema nu este la noi", ne-a precizat viceprimarul comunei Oancea. Tot la capitolul masuri discutabile se inscrie si inundarea drumului national 26, pe ruta Galati-Oancea, pe o distanta de 7 kilometri. Drumul cu pricina a fost inundat cam la fiecare ploicica care a cazut in zona, iar planurile autoritatilor privind indiguirea raului Prut continua sa se lase asteptate. In aceste conditii, se va apela si in acest caz la varianta de rezerva, ce presupune devierea traficului pe rute ocolitoare, pentru ca in momentul de fata nu suntem capabili de mai mult.