B365.realitatea.net informeaza : Un tunel auto pe sub pista Aeroportului Baneasa va lega Aviatiei de Henri Coanda
Un nou proiect de amploare se pregateste la Primaria Capitalei. Sefii de la Transporturi planuiesc construirea unei artere de aproape 10 kilometri lungime, prevazuta cu un tunel subteran pe sub pista aeroportului Baneasa si doua pasaje supraterane. Proiectul a fost deja aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
Proiectul "Supralargire si strapungere Strada Avionului" va incepe in cartierul Aviatiei in apropierea Pasajului Pipera. "Strada Avionului se va transforma intr-o artera cu trei benzi pe sens cu un scuar median cu spatiu verde de 7 metri. Va ajunge in cartierul ANL Henri Coanda. Va fi artera principala care va strabate cartierul Henri Coanda. Apoi va subtraversa prin tunel pista aeroportului Baneasa si va continua pana in zona Gradinii Zoologice, apoi prin Padurea Baneasa, pe drumul Vadul Moldovei pana la Soseaua de Centura", a declarat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Directiei Transporturi si Sistematizarea Circulatiei.
Se va intra in tunelul subteran din cartierul ANL Henri Coanda, din dreptul pistei aeroportului si se va iesi in spatele complexului comercial Baneasa. "Tunelul va avea aproximativ 500 de metri lungime", a precizat Ion Dedu.
Intreaga artera va avea o lungime de 9,58 de kilometri. Pe langa tunelul subteran, lucrarea include si doua pasaje supraterane. Astfel, in zona CF Bucuresti-Constanta va fi construit un pasaj peste calea ferata si peste viitorul inel median sau autostrada supendata. Mai exact autostrada suspendata va trece printr-un pasaj peste calea ferata, iar noua lucrare, supralargirea Avionului, va trece peste amandoua. Un al doilea pasaj suprateran va fi construit in zona Soselei de Centura.
Pe tot traseul sau, noua artera va fi prevazuta cu cate trei benzi pe sens.

Costul investitiei: 113 milioane euro

Indicatorii tehnico-economici ai proiectului au fost deja aprobati de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Potrivit hotararii consilierilor lucrarea va costa 481,71 milioane lei (aproximativ 113 milioane euro). Foarte costisitoare vor fi exproprierile. "Sunt multe terenuri private si deci exproprieri. Mult mai multe decat la Strapungerea Nicolae Grigorescu, unde s-au facut exproprieri de 8 milioane euro", spune directorul de la Transporturi.
Cat priveste termenul de incepere a lucrarilor, totul depinde de finantare. "In momentul in care ne putem baza ca avem bani pentru exproprieri putem demara proiectul", sustine Ion Dedu. Lucrarea a fost prevazuta si in bugetul pe acest an insa cu o suma infima - 10.000 lei - suficienta doar pentru a mentine proiectul printre prioritati, dar nu si pentru demararea efectiva a lucrarii. Daca anul viitor lucrarea va beneficia de un buget suficient pentru realizarea exproprierilor, proiectul va fi demarat.
Termenul de realizare a proiectului este de 30 de luni.