35 de societati doljene înca se afla în portofoliul statului, iar la alte 58 de firme au fost reziliate contractele de vânzare-cumparare. În 18 ani, AVAS a încasat o nimica toata din privatizarea a 152 de societati din judet. La aproape 18 ani de la demararea procesului de privatizare în România, statul nu a finalizat transferul de proprietate catre domeniul privat. Ba chiar s-au înregistrat esecuri notabile, când firme tocmai privatizate s-au întors în proprietatea statului din cauza ca "investitorii" privati fie nu si-au achitat sumele promise prin contractele de vânzare-cumparare, fie nu au respectat clauzele postprivatizare. Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) sustine ca la firmele pe care le mai are în portofoliu "în perioada urmatoare" vor fi initiate procesele de privatizare, respectiv finalizate cele aflate în derulare. În schimb, institutia nu a precizat un interval în care se estimeaza terminarea procesului de transfer în proprietate privata a întregului portofoliu.  
35 de milioane de lei, pe firmele vândute AVAS a anuntat ca în Dolj au fost privatizate pâna acum aproape 200 de firme, dar un sfert s-au întors în portofoliul statului ca urmare a rezilierii contractelor de vânzare-cumparare a pachetelor majoritare de actiuni. Transferul de proprietate s-a încheiat pâna acum la 152 de firme din Dolj, inclusiv cele mai importante, Automobile Craiova si Electroputere, privatizate în anul 2007. AVAS informeaza ca totalul sumelor încasate din privatizarile doljene pâna acum se ridica la aproape 35 de milioane de lei, în conditiile în care numai pentru fosta Daewoo si pentru Electroputere ar trebui sa intre în conturile statului 310 de milioane de lei. Asta înseamna de aproximativ noua ori mai mult decât a încasat AVAS în 18 ani de la restul de 150 de societati privatizate.Potrivit listei date publicitatii de AVAS, printre firmele privatizate în Dolj se regasesc nume sonore, cunoscute publicului larg: IUG Craiova, Coremi, General Comi, Craimodex, Modexim, Lactido Dolj, SUCPI, Suma Bailesti, TCIF, Uzina Mecanica Filiasi, Reloc, Rucom, Zaharul Calafat. Lista cuprinde si foarte multe societati de tip Agromec, dispuse în tot judetul. Multe dintre firmele privatizate de stat au întreprins actiuni reflectate mult timp în presa locala si regionala, iar altele chiar au fost controversate, din punct de vedere a activitatii postprivatizare: contracte comerciale neonorate la termen, litigii de tot felul, neonorarea drepturilor salariale ale angajatilor, câstigari dubioase de licitatii cu statul etc. 
Electroputere, un mizilic Dintre recentele privatizari sonore, cea mai importanta si care aduce cei mai multi bani în vistieria statului este vânzarea fostei fabrici Daewoo catre Ford. Americanii au semnat contractul pe 57 de milioane de euro, dar, dupa ce Comisia Europeana s-a implicat, Ford a mai trebuit sa vireze în conturile AVAS 27 de milioane de euro, considerati ajutor de stat. Deci, în total, 84 de milioane de euro. În bani de-ai nostri, suma pe care o primeste statul pe Daewoo (Automobile Craiova, cum figureaza în documentele de transfer de proprietate) este de 302 milioane de lei, de aproape noua ori mai mult decât a încasat statul din toate privatizarile din Dolj. Cea mai slaba vânzare s-a înregistrat la Electroputere Craiova. Noii proprietari de la Al Arab Constructing Company au avut de plata pentru pachetul majoritar de actiuni de la Electroputere numai 2,3 milioane de euro, ceea ce înseamna aproximativ 8,2 milioane de lei. Arabii au promis investitii totale de 120 de milioane de euro în fabrica din Banie - cunoscutele infuzii de capital. Electroputere a fost vânduta dupa ce alte patru procese de privatizare au esuat în ultimii cinci ani, timp în care compania a acumulat datorii impresionante.  
Esecuri la transferul proprietatii Nu toate privatizarile au fost încheiate cu succes. De regula, rezilierea contractului de vânzare-cumparare reprezinta o masura de forta majora, o clauza contractuala care se aplica în conditii extreme, dupa ce firma a fost în prealabil notificata sa-si repare greseala si sa respecte contractul. AVAS spune ca în Dolj au fost reziliate contractele de privatizare încheiate pentru 58 de companii, cele mai multe dintre ele neplatind pretul negociat si stabilit prin actul de vânzare-cumparare. "Au fost reziliate 58 de contracte: unul ca urmare a nerealizarii angajamentelor investitionale de catre cumparator, iar 57 din cauza neîndeplinirii obligatiilor referitoare la plata pretului", au spus reprezentantii institutiei. Ulterior, s-a încercat reluarea procesului de privatizare si în putine cazuri chiar s-a reusit. Din motive greu de înteles, AVAS întârzie sa publice lista societatilor doljene care nu si-au respectat contractele de privatizare.  
Înca o privatizare mare 
În prezent se mai afla în portofoliul AVAS 35 de firme, dintre care la 11 statul detine pachetul majoritar de actiuni, iar la restul, participatiile sunt modice, de câteva procente din totalul actiunilor. Majoritatea societatilor care au ramas în ograda statului si pe care se pare ca nu le mai vrea nimeni se afla în diverse stadii din punct de vedere juridic: în administrare, în dizolvare, în lichidare, respectiv în faliment. Cele mai multe sunt Agromec-uri. Printre privatizarile notabile pe care statul este pe punctul de a le realiza se numara si cea a Avioane Craiova, unde a fost desemnat câstigatorul: Aero Vodochody din Cehia. Discutiile cu cehii sunt avansate, iar acum se negocieaza clauzele finale din contract. Daca zilele viitoare se perfecteaza tranzactia, cehii ar trebui sa plateasca 16,3 milioane de euro pe pachetul majoritar de actiuni de la Avioane. Astfel s-ar finaliza cele mai importante privatizari din Dolj.