Pentru anul 2007, tot mai multi specialisti sunt de parere ca masinile romanesti vor castiga in fata masinilor straine cumparate la mana a doua din strainatate. Daca pana acum toti cei care aveau posibilitatea de a-si cumpara o masina cu banii in mana apelau la piata straina de masini second-hand, fiind preferate in special masinile ce proveneau din Germania, se pare ca incepand din acest an situatia se va schimba. Motivul principal nu este insa calitatea mai buna a autoturismelor din tara, cat taxa pentru masinile la mana a doua provenite din strainatate.
Taxa pentru prima inmatriculare aplicata masinilor la mana a doua, aduse din strainatate, ii va determina pe multi romani sa se orienteze in tara spre masini noi, apreciaza specialistii. Totodata, ei estimeaza ca vanzarile de autoturisme vor creste anul acesta cu aproximativ 30%. Taxele pentru prima inmatriculare in anul 2007 vor fi de 5070 de euro pentru masinile euro3, 6240 de euro pentru masinile euro2, si 7500 de euro pentru masinile euro1 si noneuro. De altfel, in ultima perioada, tot mai multi romani au preferat sa-si cumpere masini noi. Analistii se asteapta ca numarul celor care se vor imprumuta ca sa-si cumpere o masina va creste. Romanii au ca variante de finantare creditul si leasingul auto. Spre deosebire de creditul auto, unde din prima zi sunteti proprietarul masinii, in cazul leasingului nu primiti actele de la firma decat dupa ce achitati valoarea masinii. Si asta pentru ca, in cazul leasingului auto, aveti posibilitatea sa platiti 20% din valoarea masinii la sfarsitul contractului, asa numita valoare reziduala.

Franta, cea mai importanta piata europeana pentru Logan

Uzina de Automobile Dacia Pitesti apartinand Grupului Renault a vandut in 2006 nu mai putin de 18.000 de exemplare din modelul Logan in Franta. Aceasta cifra reprezinta aproximativ un procent din vanzarile anuale de automobile pe piata franceza. Potrivit statisticilor din Hexagon Renault este marca de automobile preferata de francezi, ea detinand o cota de piata de 23,6%. Marca Renault este urmata in Franta de Peugeot care a inregistrat in cursul anului trecut o cota de piata de 17,8% si de Citroen cu 12,9%, producatorii francezi de autovehicule detinand impreuna 54% din piata de profil din Hexagon. Dintre marcile straine, cea mai bine vanduta in Franta este Volkswagen care a inregistrat in anul 2006 o cota de piata de 7%. Cu toate ca vanzarile de Logan-uri in Franta au urmat un trend ascendent, Grupul Renault a inregistrat totusi anul trecut un recul la comercializarea chiar a marcii proprii, care a scazut in vanzari cu 10 procente fata de anul 2005. Din punctul de vedere al desfacerii, Franta reprezinta pentru uzina pitesteana cea mai importanta piata occidentala, avand in vedere ca pe aceasta piata se comercializeaza 45% din totalul vanzarilor de Logan pe piata comunitara. In ceea ce-i priveste pe constructorii americani de automobile, acestia au inregistrat o scadere substantiala a vanzarilor in 2006, in contrast cu performantele obtinute de doi dintre producatorii niponi prezenti pe aceasta piata, Toyota si Honda. Principalul constructor american si in egala masura lider mondial, General Motors, a inregistrat o scadere a vanzarilor cu 9%, pana la 4,124 milioane de autovehicule vandute. Rezultatele contrasteaza cu performantele celor doi constructori niponi prezenti pe piata americana. Toyota, care este pe cale de a detrona grupul General Motors de la sefia producatorilor mondiali de automobile, a inregistrat, in 2006 o majorarea a vanzarilor cu 12,9%, pana la 2,542 milioane de unitati, in timp ce Honda a anuntat o crestere a vanzarilor cu 3,5%, pana la nivelul de 1,509 milioane de autovehicule. Dintre producatorii japonezi, doar grupul Nissan a anuntat o scadere cu 5% a vanzarilor pentru 2006, care au atins nivelul de 1,019 milioane de unitati. Analistii se indoiesc ca producatorul american ar putea sa isi majoreze in 2007 productia de masini, avand in vedere ca planul anuntat de restructurari prevede inchiderea unor uzine si concedierea a peste 30.000 de angajati pana in 2008.