Divizia Chevrolet a companiei General Motors a anuntat la începutul acestei saptamâni preturile pentru gama Aveo 2009 si a lansat pe piata nord-americana modelul hatchback revizuit, informeaza www.motorauthority.com.Preturile atât pentru sedan, cât si pentru hatchback încep de la 12.120 de dolari pentru nivelul de echipare LS, incluzând taxa de livrare la destinatie de 660 de dolari. Desi pretul este mic, masina vine echipata cu airbag-uri laterale.Dotarile standard includ airbag-uri frontale duble, pe lânga cele laterale, precum si centuri de siguranta pretensionate, un sistem de monitorizare a presiunii din pneuri si de monitorizare a durabilitatii uleiului.Aveo sedan si Aveo5 LT au preturi de pornire de 14.255 de dolari pentru versiunea 1LT si 15.520 de dolari pentru nivelul superior, 2LT. Aerul conditionat vine ca dotare standard pe toate modelele LT, iar optional este disponibila o transmisie automata, în patru trepte. Toate modelele Aveo sunt propulsate de un motor nou, 1.6 l Ecotec, dezvoltat special pentru performante îmbunatatite si o mai mare economie de combustibil. Alta aparitie noua în materie de propulsoare GM este motorul V6 de 3.6, ce dezvolta 290CP care echipeaza GMC Acadia si Saturn Outlook. Unitatea si-a facut debutul pe noul crossover Chevrolet Traverse. Deocamdata, nu exista confirmarea daca acest motor va fi folosit pentru upgrade-ul modelului Buick Enclave.
Sistem performant de siguranta auto Oamenii de stiinta implicati în proiectul Advanced Protection System (sistem avansat de protectie) denumit APROSYS, finantat de Uniunea Europeana, au pus la punct un sistem computerizat pentru automobile, care "simte" când un impact lateral este inevitabil si încordeaza "muschii" portierelor.Sistemul include niste bare metalice laterale, care se fixeaza în pozitie în ultima clipa înainte de un impact lateral, ca sa protejeze pasagerii din habitaclul masinii.Folosind o combinatie de camere video, radar si programe de calculator, sistemul calculeaza pozitia si viteza automobilului pentru a determina daca impactul este iminent. Daca decide ca se va produce o coliziune, sistemul da comanda ca prin mijlocul fiecarei portiere sa se fixeze un drug metalic, "încordând" structura masinii. Plusul de protectie obtinut în acest fel ar putea reduce considerabil sansele ca ocupantii masinii sa fie raniti sau ucisi în cazul unui impact lateral.Timpul dintre sesizarea ciocnirii pâna la cuplarea barelor metalice de protectie este de numai 70 de milisecunde, iar testele efectuate au aratat ca deformarea habitaclului poate fi redusa cu pâna la opt centimetri, reducere care poate fi esentiala îndeosebi în aceste cazuri, când doar o mica parte din caroseria masinii preia energia impactului.Ca si airbag-urile, sistemul trebuie înlaturat si remontat dupa un accident.