HotNews informeaza : Alte proiecte de infrastructura blocate in Bucuresti
Pe mandatul lui Sorin Oprescu, mai multe lucrari ale Primariei Capitalei au fost blocate in instanta din pricina absentei unui PUZ, sau a faptului ca acesta era incomplet.
Primarul Sorin Oprescu a inceput si lucrarile la Pasajul Mihai Bravu fara sa aiba un Plan Urbanistic Zonal. La inceputul anului, prefectul Capitalei, Cristian Atanasoaei a atacat in instanta autorizatia de construire, Tribunalul Bucuresti admitand cererea de anulare a acesteia. Ca sa poata continua lucrarile, in martie, edilul sef a mai dat inca o autorizatie de construire pentru pasaj. Aceasta a fost anulata de instanta in urma cu cateva zile. Pe 28 aprilie Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat un Plan Urbanistic Zonal prin care legaliza pasajul inceput ilegal.
O alta lucrare blocata in instanta este Diametrala Buzesti-Berzei-Uranus. Aici, in luna mai, Tribunalul Bucuresti a anulat Planul Urbanistic Zonal in baza caruia se executau lucrarile, deoarece nu avea toate avizele necesare si nu s-a facut consultarea populatiei. Procesul a fost initiat de Asociatia Salvati Bucurestiul. Cateva saptamani mai tarziu, Tribunalul Cluj a suspendat autorizatiile de construire pentru doua tronsoane din diametrala, iar saptamana trecuta Prefectul Capitalei a cerut suspendarea autorizatiilor de construire si pe celelalte doua tronsoane ramase. Acum se fac lucrari de punere in siguranta si de conservare a santierului. Cine va plati pentru aceste lucrari si pentru intarzieri - primarul general spune ca firma care realizeaza lucrarile cere daune de 3,8 milioane de euro pentru intarzieri? Oprescu spune ca va cere daune de 6,6 milioane de lei Asociatiei Salvati Bucurestiul.
De asemenea, de-a lungul timpului, mari lucrari importante de infrastructura au obtinut PUZ la mult timp dupa inceperea lucrarilor, nu inainte cum ar fi fost normal. Pasajul subteran de la Baneasa a venit la Comisia de Urbanism de pe langa Primaria Capitalei pentru obtinerea aprobarilor pentru PUZ abia cand era aproape gata. Specialistii din cadrul Comisiei spun ca acesta a neglijat legatura cu aeroportul Baneasa deoarece nu a fost pusa in discutia Comisiei si a altor foruri de specialitate, iar proiectantii au facut asa cum au crezut. In plus, membrii Comisiei s-au revoltat la vremea respectiva deoarece era normal sa li se ceara parerea inainte, nu dupa ce lucrarea se realizase in mare parte.