Liderul PSD Victor Ponta acuza "recentralizarea absoluta" in Romania in ceea ce priveste alocarea fondurilor catre autoritatile locale. La randul sau, liderul Liviu Dragnea doreste eliminarea oricarui criteriu politic sau orice putere discretionara a unui ministru in impartirea banilor pentru teritoriu.
Victor Ponta spune ca PSD doreste ca cele mai multe dintre fondurile bugetului sa fie la dispozitia autoritatilor locale si nu in mana Guvernului, asa cum se intampla acum.
Victor Ponta a declarat, sambata, intr-o conferinta de presa, la Busteni, unde, timp de doua zile, conducerea PSD a dezbatut, alaturi de presedintii de consilii judetene si primarii de municipii ai partidului, proiectul legii regionalizarii si mai multe proiecte de lege aflate in dezbatere parlamentara, ca PSD sustine o regandire a organizarii statului, astfel incat puterea centrala sa nu mai dispuna de cea mai mare parte a fondurilor folosite de autoritatile publice locale.
Ponta a spus ca, in cadrul dezbaterii, s-a stabilit strategia pe care PSD o va adopta in privinta descentralizarii, a regionalizarii si a problemelor cu care se confrunta autoritatile publice locale. "O sa ne luptam cu o putere care duce la distrugerea financiara a administratiei locale. In prezent, nu se asigura resurse, nu se asigura finantare catre autoritatile locale", a spus Ponta.
Liderul social-democrat a acuzat "politizarea absoluta si excesiva a modului in care se asigura finantarea de la nivel central catre autoritatile locale, spunand ca Guvernul aloca bani pe criterii politice, in primul rand celor de la PDL si "pe alocuri, celor de la UDMR".
La randul sau, secretarul general al PSD, Liviu Dragnea, prezent la discutii, a afirmat ca PSD doreste ca Legea finantelor publice locale sa aiba ca obiectiv despartirea fondurilor pentru functionarea autoritatilor publice locale de fondurile alocate dezvoltarii acestora, in conditiile in care, in prezent, resursele pentru dezvoltarea si functionarea autoritatilor publice sunt "amestecate".
Dragnea a spus ca isi doreste infiintarea unui fond national de dezvoltare, din care banii sa fie impartiti catre judete "pe baza unei formule transparente, care sa elimine orice criteriu politic sau orice putere discretionara a unui ministru".