Jurnalul National informeaza: Podul lui Oprescu a trecut primul test.
Pasajul Basarab ar putea fi dat in folosinta pana la sfarsitul saptamanii, a declarat ieri primarul Capitalei Sorin Oprescu. Sub o ploaie torentiala, rezistenta podului, care a costat peste un miliard de lei, a fost testata cu 13 tramvaie si 26 de basculante. Mai sunt inca doua zile de probe, in urma carora, probabil pe 3 iunie, se va da avizul final circulatiei pe pod. Pasajul Basarab e cel mai lat pod din Europa (44 de metri). Oprescu spune ca testul de rezistenta a fost trecut cu succes.
Sorin Oprescu, primarul Capitalei, a fost prezent ieri la primele teste facute pe Podul Basarab. "Am sa pun mai multe placute. Placuta din respect fata de constructor si una speciala. Inceput de Basescu, terminat de Oprescu", a declarat Sorin Oprescu. Rezistenta Podului Basarab a fost testata ieri cu 13 tramvaie si 26 de camioane, care totalizeaza o incarcatura de aproximativ 1.500 de tone. "Constructia a costat 1 miliard de lei, are doi kilometri lungime si de un an se asteapta acest moment", a mai spus edilul.
In cadrul acestor teste, se incarca podul cu sarcini secvential, in situatii diferite, si se fac masuratori privind deplasarile in plan vertical si orizontal ale elementelor structurii de rezistenta. Masuratorile au rolul de a confirma datele prevazute in proiect, astfel incat sa se asigure nivelul prevazut de siguranta al pasajului. Primarul General al Capitalei spune ca testul de rezistenta a fost trecut cu succes de Pasajul Basarab. "Pana acum rezista. Suntem foarte multumiti, nota buna sau rea o sa ne-o dea bucurestenii, ca e al lor, nu e a lui Basescu si al altor politicieni. Sunt fericit ca am ajuns in stadiul asta. Dupa ce se termina probele de rezistenta se va circula pe el", a declarat Sorin Oprescu. De altfel, Pasajul Basarab va fi dotat cu senzori de avertizare seismica si panouri avertizoare.
"Acesti senzori se vor afla in comunicare directa cu Centrul de Comanda al Institutului de Fizica a Pamantului, pentru a exista o atentionare in timp real in eventualitatea producerii unui cutremur de mare intensitate, iar incarcatura podului sa nu fie, in astfel de situatii, la valori prea mari", a explicat primarul general al Capitalei luna trecuta.