In orasul austriac Krems va avea loc, astazi, 23 aprilie a. c. "Ziua Portului Constanta", eveniment organizat de Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime SA Constanta (CN APMC). "Portul Constanta este deschis si pregatit pentru orice cantitati si tipuri de marfuri tranzitate catre sau dinspre Austria, pastreaza o legatura stransa cu mediul de afaceri austriac, iar pozitionarea si facilitatile pe care le ofera constituie o alternativa viabila de transport catre Austria, pentru marfurile ce vin sau pleaca din Orientul Mijlociu. " Acesta este mesajul lui Ioan Balan, directorul general al CN APMC pentru agentii economici austrieci, la cea de-a patra editia a evenimentului "Ziua Portului Constanta la Krems", Austria. Delegatia administratiei portuare, condusa de directorul general Ioan Balan va fi insotita de oameni de afaceri constanteni si de oficiali din Ministerul Transporturilor si Infrastructurii din Romania. La eveniment si-au anuntat participarea, alaturi de numerosi reprezentanti ai firmelor austriece si oficiali din domeniul transporturilor din Guvernul Austriei. Cu aceasta ocazie, seful Administratiei Portuare va prezenta la Krems proiectele de dezvoltare ale Portului Constanta, stadiul acestora si beneficiile pe care le vor determina in vederea atragerii de trafic si pentru intarirea pozitiei acestuia ca important punct de tranzit pentru Europa de Est si Centrala, au declarat reprezentantii Administratiei Porturilor Maritime. Portul Constanta, pe langa facilitatile oferite in calitatea sa de zona libera, dispunand de oportunitati pentru traficul de tranzit, beneficiaza de sprijinul oferit de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, prin initierea unui proiect care vizeaza imbunatatirea infrastructurii de transport pe Dunare, cu asigurarea adancimii de 2,5 m pe durata intregului an. "Realizandu-se o comparatie cu porturile de la Marea Mediterana si Marea Adriatica reiese faptul ca Portul Constanta detine atuuri incontestabile. Transportul dintre Europa Centrala catre Orientul Indepartat, pe Dunare, prin Constanta este mai eficient, castigandu-se timp, durata de tranzit fiind mult mai scurta", a afirmat Balan. (Catalin Constantinescu)