Corporatia japoneza Panasonic a anuntat ieri o pierdere uriasa inregistrata dupa primul semestru al acestui an, dand vina pe vanzarile slabe de televizoare, camere video digitale si alte produse electrice si electronice in perioada recesiunii, informeaza Yahoo News.
Panasonic a facut publica o pierdere neta de 52,89 miliarde de yeni japonezi, echivalentul a 560 de milioane de dolari americani, inregistrata in perioada aprilie - iunie 2009. In aceeasi perioada a anului trecut, Panasonic raporta un profit de 73,03 miliarde de yeni. In 2009, veniturile companiei au scazut cu 25,9%, conducand la o pierdere operationala de 20,18 miliarde de yeni fata de un profit de 109,57 miliarde de yeni, cat inregistra in aceeasi perioada a anului trecut. Reprezentantii companiei cu sediul in Osaka au explicat acest fapt prin scaderea drastica a vanzarilor si declinul preturilor.
Panasonic, care cumpara in prezent compania rivala Sanyo, nu a schimbat prognoza de 195 de miliarde pierdere pana in martie 2010, avertizand ca, in viitor, "bataia" preturilor se va acutiza.
Compania japoneza se asteapta ca vanzarile sa scada cu zece procente, dar sa creasca profitul operational cu 2,9 puncte procentuale, echivalentul a 75 de miliarde de yeni.
Corporatia concediaza 15.000 de muncitori si inchide mai multe fabrici intr-o incercare de a-si reveni dupa primul an din ultimii sase, in care a inregistrat pierderi.
Panasonic nu este singurul gigant japonez cu probleme. Saptamana trecut, Sony a raportat pierderi nete de 37,1 miliarde de yeni dupa perioada aprilie - iunie, iar corporatia Sharp a pierdut 25,2 miliarde de yeni.

Microsoft se bucura pentru un punct de piata in State

Cota de piata a Microsoft a crescut cu un punct luna trecuta, ajungand impreuna cu Yahoo la 20,36% din piata motoarelor de cautare pe internet pe continentul nord-american, informeaza agentia Reuters, citata de Yahoo News. Firma de cercetare StatCounter a publicat rezultatele unui sondaj, potrivit carora noul motor de cautare Bing se bucura de 9,41 puncte procentuale din piata din SUA in luna iulie, crescand de la 8,23%, cu cat era cotat in iunie. In acelasi interval, Google a scazut de la 78,48 la 77,54%. Microsoft si Yahoo, care s-au aliat impotriva Google prin semnarea unui contract saptamana trecuta, planuiesc sa foloseasca Bing pentru cautarile pe paginile de internet Yahoo, in timp ce responsabilii de vanzari din cadrul Yahoo si-au asumat comercializarea spatiilor de publicitate premium pentru ambele companii. Reprezentantii StatCounter au declarat ieri ca Bing face progrese mici, dar sigure, insa statisticile legate de Yahoo sugereaza ca intelegerea incheiata saptamana trecuta trebuie sa demonstreze in viitor cat este de solida pentru a afecta in vreun fel suprematia Google.
Potrivit StatCounter, la nivel mondial, cota din piata motoarelor de cautare pe internet a Google a scazut luna trecuta de la 89,80 la 89,23%.