Cu toate ca si-a facut aparitia acum câteva luni, Oxygen Bistro a reusit sa se impuna repede pe piata craioveana de profil. Patronii localului spun ca secretul reusitei consta într-un ansamblu de elemente.Desi s-a deschis din luna iunie a acestui an, craiovenii care au avut vara asta drum pe lânga Oxygen Bistro puteau observa cu usurinta ca mesele de la terasa au fost în permanenta pline, înca de la deschidere. Trebuia sa fii destul de norocos sa reusesti sa obtii o masa. De fapt, chiar proprietarii (doi la numar) localului au explicat ca au fost multe momente în care nu dura mai mult de un minut pentru a se ocupa o masa. Cum a reusit Oxygen Bistro sa se impuna atât de repede pe piata de profil, în conditiile în care în Craiova sunt deja vreo opt - noua bistrouri si zeci de restaurante, ne-au spus chiar proprietarii lui. „Clientii sunt atrasi de ambient, amplasament si serviciile oferite“, a declarat Catalin Cremeneanu, unul dintre cei doi administratori ai localului, care a recunoscut ca un alt element care i-a ajutat sa evolueze într-un timp atât de scurt a fost si faptul ca au lansat aceasta afacere vara. E nevoie de mai multa implicare decât în alte domeniiAvând în vedere faptul ca serviciile sunt cele care fac diferenta, cele mai mari probleme avute au fost legate de personal. „Pe piata fortei de munca din Craiova nu prea exista personal calificat“, a spus Catalin Cremeneanu, care a explicat ca acesta este un domeniu din care se câstiga mai greu decât în altele (mai este implicat si în alte afaceri în domeniul comertului si prestarilor de servicii - n.r.), fiind mult mai solicitant. „Afacerea este grea raportata la profit. Nu putem vorbi însa de munca multa ca si volum, ci ca si prezenta (în permanenta trebuie sa fie unul dintre ei în local). E nevoie de mai multa implicare decât în alte domenii“, a spus Ovidiu Neaga, cel de-al doilea administrator al localului si cel care a venit si cu ideea. Acesta, la rândul sau, are si el alte afaceri. Ovidiu Neaga a adaugat ca, chiar daca este mare concurenta în acest domeniu, este loc pentru toata lumea.„Faptul ca suntem doi ne ajuta pentru ca ne împartim sarcinile“Faptul ca au pornit doi la drum este un lucru care i-a ajutat. „Faptul ca suntem doi ne ajuta pentru ca ne împartim sarcinile“, a afirmat Ovidiu Neaga. Acesta a explicat ca au încercat de la început sa stabileasca bine clientii vizati. „Am vrut bistro pentru ca este undeva între bar si restaurant si pentru ca nu este atât de protocolar precum un restaurant. Bistro e un loc unde poti foarte bine sa bei o cafea sau sa manânci“, a spus Ovidiu Neaga. În plus, cei doi au încercat sa contureze un stil al localului, pornind de la ideea de a veni cu ceva diferit fata de concurenta. „Am încercat sa nu avem limite de înalta clasa, dar nici sa cadem în extrema cealalta. Am vrut sa adaptam stilul, astfel încât sa avem clienti de la 18 ani pâna la 60 de ani“, a declarat Catalin Cremeneanu, care a explicat ca de amenajarea localului s-a ocupat asociatul sau. Investitie de aproximativ 100.000 de euroSi cum vorbim de o afacere care implica servicii gastronomice, unul din elementele reusitei consta în alegerea bucatarului potrivit. „Cea mai importanta piesa în afacerea asta ar trebui sa fie bucatarul, cel care a propus si retetele, de altfel. Vom vedea însa în perioada rece, pentru ca în interior sunt mult mai putine locuri“, a afirmat Ovidiu Neaga. Pentru a avea succes într-o astfel de afacere, un alt element ce nu trebuie ignorat este reprezentat de preparatele culinare, care, pentru început, au constat în mâncaruri internationale, urmând ca pe viitor meniul sa includa cât mai multe produse traditionale, „ca la mama acasa“. Pâna atunci, dupa o investitie totala de aproximativ 100.000 de euro, cei doi asociati au în vedere faptul ca într-o astfel de afacere este nevoie de multa flexibilitate si comunicare.