Consiliul Director a fost pus la curent privind procesul de vanzare a companiei Opel, insa, intrucat continua discutiile cu Magna International si cu firma belgiana de investitii RHJ International, nu a fost facuta vreo recomandare, au explicat reprezentantii General Motors.
Noul Consiliu Director al GM urma sa aleaga unul dintre cei doi ofertanti in cadrul unei intalniri de luni seara. Un purtator de cuvant al General Motors a declarat ieri ca luarea unei decizii privind unul dintre cei doi ofertanti pentru cumpararea pachetului majoritar de actiuni la Opel va dura mai mult timp. Guvernul german, care acorda ajutor de stat pentru functionarea in continuare a companiei, cere celor doi ofertanti sa investeasca mai multi bani decat au promis deja.
General Motors a renuntat la controlul Opel in schimbul ajutorului pentru divizia europeana dupa intrarea in faliment. Potrivit presei, GM favorizeaza RHJ, in timp ce executivul german si reprezentantii altor patru state, in care Opel are fabrici, sunt in favoarea ofertei Magna. Ministrul german al economiei, Karl-Theodor zu Guttenberg, a declarat intr-un interviu ca ambele companii trebuie sa isi imbunatateasca ofertele pentru a castiga sprijinul guvernului. Magna doreste sa extinda liniile de asamblare Opel si estimeaza rate de crestere mari indeosebi in Rusia, unde are sediul partenerul sau, banca Sberbank, controlata de stat.
RHJ doreste sa reduca productia pentru a trece compania Opel pe profit si ar putea s-o vanda inapoi catre General Motors la o data ulterioara.

Opel Trust "trage" spre RHJ

Viitorul firmei Opel a fost punctul principal pe ordinea de zi a intrunirii Consiliului Director GM de ieri, potrivit agentiei Bloomberg, care a adaugat ca Opel ar fi fortata sa intre in faliment daca General Motors si guvernul german nu se pun de acord in privinta cumparatorului.
Saptamana trecuta, politicienii germani au intensificat presiunile asupra GM pentru a accepta oferta depusa de Magna International pentru Opel, inaintea intalnirii dintre cei 13 membri ai Consiliului Director.
Roland Koch, reprezentantul landului Hesse, unde isi are sediul Opel, citat de revista germana WirtschaftsWoche, a declarat ca banii contribuabililor germani nu sunt disponibili pentru RHJ. Germania a aratat clar faptul ca nu va exista consens in ceea ce priveste preluarea Opel de catre RHJ. Executivul german a acordat ajutor pentru Opel in valoare de mai multe miliarde de euro, astfel incat compania sa continue productia dupa intrarea in faliment a GM in luna iunie si, alaturi de celelalte state in care exista fabrici Opel, a promis alte subventii, de pana la 4,5 miliarde de euro.
Opel Trust, un organism creat ca proprietar interimar al Opel, supervizeaza tratativele cu ofertantii si nu sprijina oferta Magna, potrivit agentiei Bloomberg, care a citat surse apropiate situatiei. El detine 65% din Opel, iar GM - 35%. Cei cinci membri ai Opel Trust sunt in favoarea ofertei RHJ si pot "impinge" compania in insolventa, a sustinut Bloomberg.
John Smith, negociatorul-sef pentru vanzarea Opel, a declarat saptamana trecuta pe pagina de internet a GM Europe ca oferta Magna "contine elemente privind proprietatea intelectuala si operatiunile noastre din Rusia care pur si simplu nu au putut fi implementate". Politicienii germani considera insa ca oferta Magna va salva mai multe locuri de munca in fabricile Opel, temandu-se ca RHJ va vinde compania inapoi catre General Motors dupa o restructurare facuta pe banii contribuabililor germani.