Craiovenii au ocazia saptamâna aceasta sa admire Opelul GT adus de dealerul local pe esplanada Teatrul National din Banie. Pentru multi împatimiti ai vehiculelor pe patru roti, Opel GT este masina sport a anilor ’70, produsa între 1968 si 1973. Acum este prezent în Banie urmasul conceptului original GT. Noul Opel GT nu emite doar pretentii sportive, ci are si pe ce sa se bazeze. Tractiunea este pe rotile din spate, iar motorul turbo de doi litri, amplasat frontal, dezvolta 264 CP la 5.300 rpm, în conditiile în care masina cântareste aproximativ 900 de kilograme. Nici un Opel nu a produs 132 CP pe litru. Cuplul maxim este de 353 Nm pe o plaja de turatii între 2.500 - 5.000 rpm. Acceleratia clasica la 100 km/h se face în 5,7 secunde, iar masina este echipata cu o cutie manuala cu cinci trepte. Mai trebuie spus ca roadster-ul este limitat electronic la 230 km/h. Dotarile standard ale noului Opel GT includ jantele din aliaj de 18 inch, ABS, ESP cu posibilitate de dezactivare, sistem de control al tractiunii, sistem de detectie pentru ocupantul scaunului din dreapta (caci are numai doua locuri) cu afisare pe display, centuri de siguranta în trei puncte, oglinzi exterioare reglabile electric si geamuri electrice, aer conditionat si lista continua. Volanul sport îmbracat în piele, ca si schimbatorul de viteze, este reglabil si multifunctional. Nu am înteles însa de ce este nevoie de cruise-control (pilot automat) pe o masina sport, dar nu ar fi primul model cu aceasta dotare, întâlnita si la Infinity G35 (motor V6 - 298 CP), spre exemplu.Designul roadster-ului Opel a fost inspirat de conceptul VX Lightning, creat de GM Advanced Design Studio din Birmingham, Marea Britanie, în mai 2003, la a 100-a aniversare a marcii Vauxhall. Noul GT este produs în Statele Unite, acolo unde sunt fabricate si celelalte modele înrudite cu el, Pontiac Solstice si Saturn Sky. Masina a iesit pe piata în aceasta primavara, dupa ce, la cea de-a 77-a editie a Salonului Auto de la Geneva, a primit titlul „Cabrio of the Year 2007“. Modelul este disponibil spre comanda si în România la un pret de 31.500 de euro cu TVA inclus.Din motive evidente, nu am putut testa deocamdata masina expusa pe esplanada Teatrului National, dar nu ne-am abtinut sa nu pornim motorul si sa acceleram pâna la limita rosie de 6.000 rpm a indicatorului de bord. În habitaclu stai suficient de confortabil, având în vedere ca esti într-o masina sport, însa nu poti emite pretentii mai mari de atât. Comenzile dispuse pe consola centrala sunt usor accesibile, însa cele dispuse în partea stânga, butoanele de reglaj al farurilor sau al coloanei de directie, sunt înghesuite si necesita acomodare cu masina. Sunetul produs de motor si de esapamentul sport dublu este „grav“ si te îndeamna sa tii pedala apasata cât mai mult timp, astfel ca, uneori, sistemul Radio CD cu mp3 si sase difuzoare poate fi în plus. Acoperisul textil al roadster-ului este actionat manual, iar pliat nu lasa loc de bagaje. Vom încerca sa aflam cum se comporta pe carosabil printr-un viitor drive-test.