Un prototip al vehiculului electric va fi condus de la Rüsselsheim la Salonul Auto de la Geneva. Primul prototip din productia Ampera a primit primul transfer de energie de la statia de alimentare nou instalata la sediul central al Opel.Vehiculul cu autonomie extinsa Ampera va folosi energia inmagazinata in bateria de 16 kWh litiu-ion pentru a parcurge fara emisii CO2 prima etapa din calatoria de 600 de kilometri din Rüsselsheim, Germania, la Salonul Auto de la Geneva in Elvetia. Cand nivelul bateriei devine scazut, dupa in jur de 60 km, motorul cu combustie interna de la bordul Ampera va incepe sa genereze electricitate pentru a pune in miscare rotile pentru restul calatoriei.Un vehicul electric cu baterie ar avea nevoie sa gaseasca o statie de alimentare pentru a reincarca si ar trebui sa se opreasca timp de mai multe ore pentru a-si umple bateria golita inainte de a reporni la drum. Pe de alta parte, Ampera aduce mobilitate electrica fara emisii, dar fara limitarile masinilor electrice conventionale. Masina poate rula in continuare constant si fara intreruperi mai mult de 500 km, inainte de a fi cuplata la o priza normala pentru reincarcare. Drumul lung al prototipului de la Rüsselsheim la Geneva demonstreaza ca modelul Ampera cu cinci usi si patru locuri poate fi masina principala a unei gospodarii, gata sa ajunga oriunde, oricand. Productia de serie a Opel/Vauxhall Ampera este programata sa inceapa la finalul lui 2011.