Reprezentantii companiei Oil Terminal au depus, ieri, la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) documentatia necesara pentru promovarea la prima categorie a bursei. Anuntul a fost facut printr-un comunicat, publicat la Bursa de Valori din Capitala. Astfel, reprezentantii societatii au aratat ca si-au propus aceasta promovare inca de la inceputul anului, iar "acum este un moment prielnic", se arata in comunicat.

Pe de alta parte, reprezentantii Bursei considera ca procesul de promovare in prima liga sa aiba loc in cel mult patru saptamani, cu conditia ca dosarul depus sa fie complet. De altfel, compania Oil Terminal Constanta, listata la Bursa de Valori Bucuresti a afisat pe primul trimestru din 2007, un profit net de 546.700 lei, de circa zece ori mai mic fata de intervalul similar din 2006. Toate acestea au avut loc pe fondul scaderii veniturilor din exploatare. Mai mult, in primul trimestru al acestui an, cifra de afaceri a companiei a fost de 29,24 milioane de lei, cu 17% mai mica decat in intervalul similar din 2006. Reprezentantii Oil Terminal Constanta estimeaza o crestere a profitului net cu 48% in acest an, pana la 2,31 milioane lei, comparativ cu anul trecut, cand profitul net a fost de 1,56 milioane lei. De asemenea, compania mizeaza si pe o crestere a veniturilor totale, pana la 132,8 milioane lei, cu 8,4 % mai mari decat in anul trecut. De altfel, Oil Terminal a incheiat anul 2006 cu un profit net de 1,56 milioane lei, iar cifra de afaceri a companiei, pentru anul trecut, a fost de 121,5 milioane lei, cu 5% mai mica decat anul anterior, cand operatorul a obtinut o cifra de afaceri de 128 milioane de lei. Actiunile Oil Terminal se tranzactioneaza la categoria a doua a Bursei de Valori din Bucuresti, sub simbolul OIL. Capitalizarea societatii este de 271,99 milioane de lei - 87,45 milioane euro - aferenta cotatiei de 0,467 lei. Mai mult, reprezentantii Oil Terminal au anuntat ca vor investi in acest an aproximativ 100 milioane de euro pentru modernizare, in scopul cresterii capacitatii de stocare cu peste 35%. Vor fi modernizate instalatiile, un depozit va fi mutat in afara municipiului Constanta si vor fi construite rezervoare mai mari, in locul celor de capacitate redusa. De altfel, compania ocupa o pozitie strategica in zona Marii Negre, fiind cel mai mare operator pe mare, specializat in vehicularea titeiului, a produselor petroliere si petrochimice lichide. Oil Terminal reprezinta unul dintre cele mai mari terminale din sud - estul Europei, caci la finele lui 2006, avea o capacitate de stocare de 1,7 milioane tone titei, cu o capacitate de vehiculare de 24 milioane tone per an.