Programul special „O saptamana la mare“ a intrecut asteptarile reprezentantilor din turism si s-a prelungit pana la 25 septembrie, mai multe agentii continuand sa vanda pachete turistice pentru inca o saptamana. In ciuda vremii capricioase, romanii au cumparat peste 4.500 de locuri la mare in aceasta perioada. Mai mult chiar,
au existat operatori care, desi nu au promovat oferte speciale, totusi au avut cereri care au acoperit sfarsitul lui septembrie.

Sezonul estival aproape ca s-a incheiat oficial, numai ca plajele sunt inca populate. Cum la sfarsit de sezon se face un calcul despre ceea ce a insemnat Litoralul in sezonul care tocmai trece, Daniel Vasilescu, presedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR), ne-a declarat ca unitatile hoteliere au inregistrat castiguri nesperate in acest an. „Litoralul in aceasta vara nu a fost un dezastru, dar nici un boom, iar 2005 nu se poate compara cu 2004, care a fost cel mai bun an din ’89 incoace“, ne-a spus presedintele FPTR.
Programul special „O saptamana la mare“ a venit in septembrie cu preturi destul de atractive. Turistii au cumparat un bilet cu 79 de lei (799.000 de lei vechi) la un hotel de o stea, 89 de lei (899.000 de lei vechi) la doua stele si 99 de lei (999.000 de lei vechi ) la un hotel de trei stele.

Mai multi turisti straini decat in 2004

Chiar daca 2004 a fost unul bun pentru turismul romanesc, totusi, potrivit lui Daniel Vasilescu, in acest an au venit cu aproximativ 7% mai multi turisti straini pe litoralul Marii Negre. Presedintele FPTR considera insa ca turistii straini nu s-au inghesuit sa ne viziteze, sarcina de a aduce tot mai multi straini in tara apartinand atat agentiilor, cat si guvernantilor, care trebuie sa puna la punct o strategie in acest domeniu.
Vasilescu este totusi optimist si spera ca pe viitor turismul ramanesc sa fie promovat eficient in strainatate si sa ajungem si noi la nivelul vecinilor nostri bulgari.

La anul, Litoralul, mai scump cu 5-8%

La Targul International de Turism care se va desfasura in perioada 20-23 septembrie in complexul expozitional Romexpo, agentiile de turism isi vor prezenta oferta pentru 2006. Daniel Vasilescu este de parere ca, in ciuda scumpirilor din ultima perioada, operatorii din acest domeniu nu ar trebui sa majoreze pachetele turistice cu mai mult de 8%. „Daca ofertele pentru 2006 vor fi mai mari de 5 - 8%, reprezentantii agentiilor risca sa-si piarda clientii. Vor exista probabil foarte multi patroni de lanturi hoteliere de pe Litoral care vor face investitii majore, caz in care scumpirile ar putea ajunge la 15%“, a mentionat presedintele FPTR. In opinia lui, acesti patroni care vor reusi sa ridice un hotel de la doua stele la trei stele vor reusi sa-si scoata banii. El a mai spus ca si in acest an cei care au majorat semnificativ tarifele la cazare, fara insa a face investitii in hoteluri, au avut de pierdut.