Consiliul de Supraveghere si Indrumare al Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului a aprobat noua structura organizatorica a institutiei. Apro- barea unei noi organigrame s-a impus ca urmare a aparitiei OUG nr. 101/2006, prin care AVAS s-a reorganizat prin comasarea prin absorbtie cu OPSPI, institutie care s-a desfiintat. Prin noua organigrama, conducerea AVAS a urmarit sa realizeze comasarea si armonizarea structurilor organizatorice ale celor doua institutii, avand in vedere ca a fost preluat patrimoniul OPSPI, arhivele si documentatia aferente operatorilor economici transferati de la MEC, precum si personalul OPSPI. Astfel, institutia a fost reasezata pe principalele domenii de activitate.
Institutia este condusa de un presedinte, ajutat de patru vicepresedinti, toti numiti prin decizie a prim-ministrului. Fiecare vicepresedinte va coordona un domeniu de activitate (administrare societati comerciale si gestionare creante, valorificare - vanzare - actiuni si active, afaceri europene, post-privatizare), iar directiile care asigura buna organizare si func- tionare a institutiei din punctul de vedere al resurselor logistice, financiare, umane, juridice si de control sunt in subordinea presedintelui. Pentru activitatea de valorificare exista o singura structura, condusa de un vicepresedinte. Este vorba de valorificarea participatiilor (vanzarea pachetelor de actiuni) si a creantelor. Privatizarea societatilor comerciale se va realiza prin doua structuri, care vor valorifica (vor trece in proprietate privata) pachetele majoritare sau minoritare, pe care AVAS le detine la companiile din portofoliul sau. Valorificarea creantelor se va realiza prin doua directii, de executari silite active, respectiv creante fiscale.
Romania este membra a UE de la 1 ianuarie 2007. Ca urmare, noua organigrama are in componenta sa o structura de afaceri europene, condusa de un vicepresedinte, care include activitatea de relatii internationale si sinteze, relatia cu Parlamentul si partenerii sociali si politicile concurentiale. Activitatea de monitorizare postprivatizare, atat a contractelor de vanzare de actiuni, cat si a veniturilor post-privatizare, este coordonata de un vicepresedinte. Atributiile acestei structuri vizeaza monitorizarea indeplinirii de catre cumparatori a obligatiilor asumate prin contractele de vanzare-cumparare de actiuni, precum si gestionarea veniturilor incasate de Autoritate din activitatea de post-privatizare. Noua viziune asupra organizarii institutiei a condus la comasarea celor doua tipuri de activitati juridice: asistenta juridica (avizarea din punctul de vedere al legalitatii documentelor AVAS) si contencios (reprezentarea intereselor statului in procesele pe care le are Autoritatea) intr-o singura structura, cu substructuri pentru fiecare domeniu de activitate: administrare, valorificare, post-privatizare, aplicarea Legii 10/2001.