Principalele lanturi de magazine europene se extind si in Romania. Printre ele se afla si retelele de magazine de tip discounter. De curand, compania germana Lidl a anuntat ca-si pregateste lansarea pe piata romaneasca de retail, stabilindu-si deja centre regionale de activitate la Bucuresti, Brasov si Iasi, potrivit Mediafax.
Pe de alta parte, compania va coordona achizitiile de terenuri si operatiunile de inchiriere din Bucuresti, Craiova si Cluj-Napoca, orasele mentionate putand fi considerate drept indicii pentru regiunile avute in vedere pentru dezvoltarea retelei de magazine.
Prima companie care a promovat in comertul romanesc conceptul de magazin de tip discounter a fost XXL Mega Discount, parte a grupului german Rewe, care mai detine in Romania retelele Selgros Cash & Carry, supermarketurile Billa si, mai recent, lantul de magazine de mici dimensiuni Penny Market, care promoveaza la randul sau o politica de discount.
Atat Kaufland, cat si Mini Max Discount, Plus Discount si Penny Market si posibil Lidl se orienteaza spre localitati de dimensiuni mai mici, mergand pana la 30.000 de locuitori. (M.V.)