Pe fondul razboiului între Palatele Cotroceni si Victoria pe tema taxei auto, guvernul lucreaza în prezent la ultimele modificari privind aceasta taxa dupa ce Comisia Europeana a solicitat ca noul sistem de calcul sa fie din nou revizuit, prin introducerea criteriului emisiei de dioxid de carbon si pentru masinile Euro 3, nu doar pentru autovehicule Euro 4.În urma cu trei saptamâni, guvernul a transmis Comisiei Europene (CE) o noua scrisoare privind taxa de poluare auto, în care a fost prezentata o formula de calcul corelata cu emisiile de carbon. Executivul a propus ca taxa auto sa fie calculata diferentiat, în functie de cuantumul emisiilor de dioxid de carbon pentru masinile Euro 4, iar pentru celelalte autovehicule sa fie aplicata actuala formula - conform normei de poluare, data de emisiile de noxe si cilindree -, însa cu o crestere sensibila a sumelor fata de proiectul lansat în dezbatere în luna ianuarie.Propunerea de taxare pe baza emisiilor de dioxid de carbon la autovehiculele Euro 4 s-a bazat pe faptul ca acestea sunt singurele masini care au înscrise în documentele de identificare emisiile de dioxid de carbon exprimate în grame pe kilometru. Expertii europeni au cerut însa ca taxa sa fie calculata în functie de emisiile de dioxid de carbon si pentru masinile Euro 3.
Autoritatile încearca acum sa gaseasca o solutie la aceasta solicitare, în conditiile în care nivelul emisiilor de dioxid de carbon nu este inclus în cartea tehnica pentru toate autovehiculele de tip Euro 3.