Ministerul Economiei si Comertului ii avertizeaza pe coreenii de la Daewoo Craiova ca daca in doua saptamani nu vor renunta la tergiversarea semnarii contractului de preluare, negocierile vor fi oprite, ne-au declarat surse din cadrul Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI).
"Partea coreeana amana de fiecare data finalizarea negocierilor pe diverse motive. Daca in cel mult doua saptamani nu vom avea o forma finala a contractului, vom fi pusi in fata faptului de a nu mai avea obiectul pentru aceste negocieri", ne-au spus aceleasi surse. "Nu este vorba de pretul oferit, nu este vorba nici de anumite prevederi ale contractului, de un punct de discutie, este vorba despre faptul ca ei gasesc mereu chichite. Poate ca nu mai doresc sa vanda, dar nu ne-au spus nimic si tot amana din diverse cauze", au mai explicat sursele amintite.
In acest timp, potrivit "Financial Times", General Motors (GM) a renuntat la preluarea uzinei Daewoo de la Craiova si negociaza cu Ford Motor si alianta Renault-Nissan, ceilalti candidati pentru achizitia fabricii, conditiile de continuare a livrarilor de motoare fabricate la aceasta unitate.
Cotidianul britanic il citeaza pe Nick Reilly, directorul executiv al GM Daewoo, divizia pentru Coreea de Sud a producatorului american, care sustine ca grupul nu are nevoie sa cumpere fabrica de la Craiova, unitate cu 3.600 de angajati.
Reilly a aratat insa ca divizia pe care o conduce doreste sa cumpere in continuare, anual, 60.000-70.000 de motoare produse la uzina din Romania, pentru ca apoi sa majoreze cantitatea la 100.000 de unitati.
GM doreste ca Guvernul roman, care administreaza vanzarea unitatii de la Craiova, sa se asigure ca grupul care va prelua unitatea de productie va mentine livrarile catre Coreea de Sud.
Reilly a mai aratat ca GM este interesat sa investeasca in modernizarea capacitatilor de productie pentru motoare pe benzina de 1,4 litri si 1,6 litri la Craiova, sumele estimate fiind de cateva zeci de milioane de dolari. Aceste investitii ar putea fi blocate insa de dificultatile legate de incheierea unui acord intre GM si Ford, ceea ce ar ingreuna si mai mult vanzarea fabricii.