În conditiile în care gresia si faianta sunt preferatele multor oameni, sa dezvolti o afacere bazându-te pe marmura e un act de curaj. Totusi, cu munca si perseverenta, succesul poate veni repede.Marmura Product este o firma care are ca domeniu de activitate taierea, fasonarea si finisarea pietrei (prelucrarea marmurii si a granitului în obiecte de decoratiuni interioare si exterioare - scari, pavaje, trepte, balustrade - si obiecte de arta funerara). "Afacerea a fost lansata în 1997, cu o investitie initiala de 4.000 de dolari într-un teren de 2.000 mp. La momentul respectiv, stiam doar ca dorim sa facem productie. Faptul ca am ales marmura a fost o întâmplare", a declarat Mihai Bardinici, administratorul societatii, care a explicat ca Marmura Product e o afacere de familie, cu trei asociati - tata si doi fii (Vasile, Stefanita si Mihai Bardinici).  
Greutatile afacerii La momentul respectiv, domeniul de activitate era înca la început în Oltenia, asa ca informatiile necesare afacerii le-au cules de pe internet, iar primele utilaje (cu randament scazut, dar precizie buna) le-au facut singuri. "Nimic nu e usor. Orice problema rezolvata naste alte doua. Mereu doresti sa cresti calitatea, productia si constati ca tot ceea ce ai facut azi e depasit", a spus Mihai Bardinici. În plus, personal calificat tânar pentru acest domeniu nu exista. "Încercam sa-i calificam la locul de munca, dar uneori nivelul scazut de pregatire din scoala te face sa nu obtii performante. În plus, oameni dispusi sa munceasca sunt putini. Unii nu se duc la munca, se duc la serviciu", a precizat Bardinici. Cu toate acestea, dezvoltarea a fost treptata, cu profituri mici, dar constante, iar în ultimii patru-cinci ani, cifra de afaceri s-a dublat anual. Secretul succesului a constat în multa munca, perseverenta si noroc. "Nu banii sunt cei mai importanti. Banii îi faci, iar cu ei faci alti bani. Într-o afacere e 90% noroc, desi si-l mai face si omul cu mâna lui. Daca nu munceam 14-16 ore pe zi la început, nu ajungeam niciunde", a spus administratorul firmei.În plus, pentru a atinge un asa nivel de dezvoltare, a fost nevoie de disciplina, hotarâre, implicare, colaborare si încredere. "Suntem o familie si ne completam. Suntem ca degetele de la o mâna, dar împreuna formam un pumn si implicarea a dat rezultate", a mai spus Mihai Bardinici. În plus, pornind de la ideea ca schimbarea strategiei nu da rezultate (sunt permise modificari, dar nu schimbari radicale), firma a avut o strategie clara de la început.  
"O nereusita are întotdeauna doi pierzatori" Afacerea a fost orientata spre clienti si spre comunicarea cu acestia. "Chiar daca am avut de pierdut sau de câstigat, ne-a interesat ca toti clientii sa plece multumiti. E important sa legi o relatie cu ei. O nereusita are întotdeauna doi pierzatori", a mai spus Bardinici.Ca în orice afacere, nu comunicarea, ci seriozitatea este elementul esential al reusitei. "Nu dam niciodata o lucrare de proasta calitate si, mai ales, niciodata nu venim cu modificari ulterioare de pret. Daca nu ai stiut de la început ce trebuie sa faci e treaba ta, nu a clientului", a atentionat administratorul firmei.  
Secretele relatiei cu banca Cei care viseaza la o afacere în acest domeniu ar trebui sa stie ca este loc în piata, dar sa aiba în vedere faptul ca bancile au un rol deosebit de important în afacere. "Nu poti sa dezvolti o afacere punând ban peste ban. Abordarea la banca e însa foarte importanta. Tu esti client, iar banca e furnizor, nu stapân. Cei mai multi nu stiu sa ceara bani la banci si acestea nu au curaj sa le dea sumele necesare", a precizat Mihai Bardinici, care a subliniat faptul ca bancile urmaresc sa ajute o firma pentru a se dezvolta si nu pentru a supravietui, asa ca nu e important sa vii cu o idee noua de afacere, ci cu minimum doua-trei solutii pentru orice eventuala problema.