În timp ce Electroputere a devenit eficienta în mod miraculos, la Avioane Craiova, pierderile au crescut de sase ori. Aceasta din urma este bagata "în groapa" de majorari de întârziere la datoriile bugetare, de cursul valutar si de lipsa de contracte.   Evolutia economica a celor doua mari fabrici din Banie, Electroputere si Avioane Craiova, are caracteristici spectaculoase postprivatizare, respectiv în plin proces de transfer de actiuni, la ultima dintre ele. Daca Electroputere si-a diminuat drastic cheltuielile în primele trei luni ale anului, ajungând la pierderi de trei ori mai mici decât la finele lui 2007, la Avioane Craiova pierderile au crescut de aproape sase ori si au ajuns la cifre colosale. Cele doua companii au transmis recent rapoarte economice catre Bursa de Valori Bucuresti (sunt tranzactionate la categoria a II-a, respectiv pe piata secundara Rasdaq), care arata diferente iesite din comun.
Explicatia conducerii Electro, cusuta cu ata alba La numai câteva luni dupa privatizare, Electroputere a aratat ca poate fi si eficienta. În numai trei luni, fabrica si-a comasat activitatea si a redus costurile în mod miraculos cu milioane de lei. Brusc, la început de an, pierderile uzinei au scazut drastic. Datele furnizate de Electroputere catre Bursa arata ca, dupa primele trei luni ale lui 2008, fabrica are pierderi diminuate de trei ori fata de cele înregistrate la sfârsitul lui 2007: la finalul lunii martie erau de 7,14 milioane de lei, iar la sfârsitul anului trecut, de 24,24 milioane de lei. Afacerile fabricii s-au comprimat pe primele trei luni la 28 de milioane de lei, cu 40% mai putin decât în ultimele trei luni ale anului trecut. În acelasi timp, cheltuielile trimestriale au scazut cu 28%. Întrebat cum a fost posibil sa se reduca pierderi de milioane de lei într-un timp atât de scurt si de ce s-a putut abia dupa privatizare, directorul economic al fabricii, Cornel Nica, a precizat: "Pâna acum nu ne permitea structura de productie si nu aveam cum sa reducem cheltuielile". Electroputere a fabricat aceleasi produse, dar la costuri diferite. Si nu s-a umblat la salarii, dar au scazut afacerile (contractele, mai exact). "S-au restrâns niste activitati de productie. Acum, în aceeasi locatie, nu se mai folosesc halele la aceeasi capacitate, iar unele nu se mai folosesc deloc. De aici si reduceri de cheltuieli cu utilitatile", a adaugat Cornel Nica. Electroputere are datorii catre bugetul de stat si bugetele consolidate de aproximativ 44 de milioane de euro. 
La Avioane, pierderi uriase  În plin proces de privatizare, Avioane Craiova "exceleaza" la capitolul pierderi. Raportul transmis catre Bursa de Valori arata ca, pe 2007, societatea a avut pierderi de sase ori mai mari decât în anul precedent. În cifra absoluta, pierderile la finele lui 2007 au fost de 7,06 milioane de lei, pe când în 2006 au fost de 1,25 milioane de lei. Situatia s-a agravat în primele trei luni ale acestui an, când pierderile înregistrate au fost semnificative si s-au cifrat "la mai mult de jumatate din cele pe tot anul 2007", a precizat directoarea economica a companiei, Iolanda Maria. "Au fost doua-trei luni când fabrica nu a vândut mai nimic. Nu suntem Coca-Cola, sa vindem în fiecare zi, ci avem o structura de productie diferita", s-a justificat si managerul companiei, Anatolie Boldisor.  
Datoriile si riscul valutar - probleme majore Directorul economic al fabricii a explicat faptul ca în pierderile de milioane de lei atârna greu majorarile de întârziere calculate de fisc pentru neplata în termen a obligatiilor bugetare. "Avem datorii totale de 23 de milioane de lei, din care peste 90% sunt de natura bugetara si foarte putine sunt comerciale. Majorarile de întârziere au condus, în primul rând, la pierderi. În al doilea rând, e diferenta de curs valutar. Exportam bunuri si servicii, cele mai multe calculate în dolari, iar diferenta de curs valutar a fost în defavoarea noastra si riscul valutar a fost mare. În al treilea rând, nu au fost contracte suficiente ale fabricii", a spus Iolanda Maria. Societatea trebuia sa livreze un avion în luna martie, dar, din cauza unor întârzieri, aparatul de zbor a fost predat în aprilie. Abia luna aceasta situatia financiara a companiei s-a îmbunatatit usor. Desi la comenzi compania era "pe rosu", a trebuit sa fie majorate salariile, conform contractului colectiv de munca, iar cheltuielile au crescut si din cauza specificului uzinei. Responsabilii din societate spun ca, desi exista sectii de productie care nu au avut de lucru, trebuie mentinute în functiune si consuma multa energie.
 
"Pâna acum nu ne permitea structura de productie si nu aveam cum sa reducem cheltuielile. (...) Acum nu se mai folosesc halele la capacitate maxima".
Cornel Nica, director economic la Electroputere
 
"Au fost doua-trei luni când fabrica nu a vândut mai nimic. Nu suntem Coca-Cola, sa vindem în fiecare zi, ci avem o structura de productie diferita".
Anatolie Boldisor, directorul Avioane Craiova