Cu toate ca mediul economic nu este potrivit unei afaceri, iar greutatile sunt inerente, cu multa munca si o politica de marketing foarte bine gândita, succesul vine treptat, dar sigur. Firma Lumilux are drept domeniu de activitate distributia de corpuri de iluminat si echipamente electronice (surse de lumina; corpuri de iluminat public, stâlpi metalici; proiectoare; spoturi; componente pentru tablouri electrice; aparataj etc). Pentru acestea, asigura o permanenta si intensa activitate de asistenta, consiliere si service. "Este un comert specializat si se adreseaza unei piete dedicate - semiprofesionisti spre profesionisti", a declarat Geani Ulucu, administratorul firmei, care a explicat ca este o afacere de familie. 
Investitie initiala de 7.000 de dolari Firma s-a înfiintat în anul 1997 cu o investitie de aproximativ 7.000 de dolari. "Am pornit afacerea dintr-o necesitate. Am lucrat într-o firma asemanatoare si, atunci când am plecat, m-am gândit sa iau legatura cu persoanele cu care am colaborat", a precizat Ecaterina Militaru, directoarea generala a firmei si persoana care a pus bazele afacerii. Primul furnizor al firmei a fost Elba. La momentul respectiv, Lumilux avea patru angajati, toti membri ai familiei. 
Reteta succesului Între timp, numarul angajatilor a ajuns la 18, iar cifra de afaceri s-a ridicat, în 2007, la peste 1,537 milioane de euro. De altfel, potrivit reprezentantilor societatii, în ultimii trei ani, cifra de afaceri a înregistrat anual cresteri de aproximativ 20%. Reteta succesului se bazeaza în primul rând pe multa munca. "În primii trei ani, lucram sapte zile din sapte, de la 7.00 la 23.00. În plus, am reinvestit permanent în firma - marketing, publicitate, logistica, soft, personal", a spus Geani Ulucu. Înca de la început, Lumilux a fost proiectata ca o afacere regionala, astfel ca, la un an dupa ce s-a lansat, au abordat, dupa Dolj, si pietele din Mehedinti si Gorj. În prezent, este prezenta în toate judetele din regiune. "Succesul firmei s-a bazat si pe corectitudine, ambitie si perspicacitate", a afirmat Ecaterina Militaru. La acestea s-au adaugat fler, putin noroc, o politica de marketing si de personal foarte bine gândita, precum si implicare permanenta si orientare catre afacere. "Noi am fost întotdeauna focalizati pe perspectivele afacerii si pe adaptarea la schimbare", a adaugat Geani Ulucu.
Greutatile afacerii Drumul parcurs în cei 11 ani nu a fost întotdeauna usor. "Cu cât ajungi mai sus, cu atât e mai greu de controlat o astfel de afacere. În plus, atât personalul, cât si clientii au asteptari mai mari", a explicat administratorul firmei, care a precizat ca, daca nu ar fi fost o afacere de familie, este greu de spus daca ar fi reusit sa faca fata schimbarilor si presiunilor. Potrivit acestuia, în prezent e din ce în ce mai greu, mai ales pentru firmele mici si pentru cei care viseaza la o astfel de afacere, deoarece competitorii sunt mai duri. De altfel, exista si o tendinta ca firmele de la nivel local sa nu poata face fata celor nationale, acestea practicând preturi de dumping pe termen lung, strategie ce desfiinteaza firmele mai mici.
Si mentinerea echipei este un lucru greu de realizat. "În momentul în care ajunge la un anumit nivel de calificare, personalul este destul de greu de pastrat. Trebuie însa sa gasesti coordonatele si sa pastrezi echipa", a adaugat Geani Ulucu. Alta greutate a afacerii este si mentalitatea clientilor, care sunt obisnuiti "sa cumpere preturi, si nu produse". Totusi, marea dificultate a afacerii este reprezentata de modul în care functioneaza economia României.