Mare parte din retailerii prezenti pe piata locala de abia incep sa socializeze cu clientii in retelele specializate.
La aproximativ o luna de cand si-au pus sigla pe fostele magazine Plus, nemtii de la Lidl au adunat deja, pe pagina lor de Facebook, aproximativ 45.600 de fani din Romania. Mai mult, de curand retailerul a intrat in topul magazinelor cu cele mai multi fani, plasandu-se confortabil pe locul secund din 253 la categoria "magazine", potrivit facebrands.ro, serviciul de monitorizare a paginilor de Facebook in Romania.
Este singurul retailer de pe piata autohtona care a adunat atat de multi fani in atat de putin timp.
Cum au reusit? Incepand cu 20 iunie, adica in ziua in care toate magazinele Plus au devenit Lidl, retailerul a demarat un concurs pe Facebook, anuntat si pe pagina de internet. Tot ce trebuia sa faca participantii era sa apese butonul "like", putand astfel castiga unul din cele 10 telefone Samsung Galaxy S2 puse in joc. Concursul a adus companiei aproximativ 16.000 de fani, din datele facebrands.ro.
Interesul companiei pentru social media se poate observa din simplu fapt ca si-a creat pagina unainte de a inaugura primul magazin. Pe 20 iunie, toate magazinele Plus din tara s-au rebrenduit in Lidl. Pagina lor de facebook a fost inregistrata insa pe 27 mai anul curent.
"Aceste cai de comunicare reprezinta posibilitatea de a le transmite consumatorilor nostri informatii despre produse, oferte, locuri de munca sau extinderea retelei de magazine. In acelasi timp, apreciem sugestiile, asteptarile si propunerile venite pe aceasta cale directa de la clientii nostri, intrucat contribuie la umbunatatirea permanenta a calitatii produselor si serviciilor noastre", au declarat pentru MONEY.ro reprezentantii Lidl.
Pe locul secund in topul retailerilor dupa numarul de fani pe Facebook si numarul 10 la categoria magazine, este Mega Image.
Intr-un an de la deschiderea paginii, retailerul a adunat peste 11.600 de fani, impulsionati si de concursurile organizate de companie in acest scop. Spre exemplu, pe 22 iunie s-a finalizat concursul "Descopera produsul mincinos" care avea ca premiul 400 de lei, in cazul in care participantii dadeau "like" la pagina de Facebook. Altfel, premiul era de 200 de lei.
Urmeaza Cora, la o distanta considerabila de prima clasata. Cu aproximativ 3.400 de fani, retailerul ocupa pozitia 31 din categoria "magazine locale". Compania si-a creat pagina de Facebook in august 2010.
Activitatea celorlalti retaileri pe Facebook este cvasi-inexistenta. In timp ce Carrefour, Auchan, Kaufland, real, Billa au paginile un lucru, Metro are 15 fani si foarte putine postari.
Statisticile sunt certe in ceea ce priveste impactul social media in randul cumparatorilor. Cel putin la americani.Un studiu realizat de Chadwick Martin Bailey, o reputata companie de cercetare specializata, printre altele, pe social media, indica faptul ca, la nivelul anului trecut, 51% dintre respondentii cu conturi pe Facebook achizitioneaza mai degraba produsele sau serviciile companiilor ai caror fani sunt, un timp ce 67% dintre acestia recomanda respectivele companii si altora. Situatia este chiar mai incurajatoare pentru retaileri, daca citesc datele referitoare la utilizatorii Twitter: 67% cumpara de la magazinele ai caror fani sunt, iar 79% fac recomandari cunoscutilor.

Sursa: money.ro