Utilizatorul Romned Port Operator SA, care administreaza sectoarele de plaja din Mamaia, Eforie Nord, Costinesti si 2 Mai sesizeaza zilnic Directia Apelor Dobrogea Litoral (DADL) cu privire la curatenia pe plaja. "Primim saptamanal teancuri de sesizari facute total aiurea si hilare din partea operatorului Romned, care ne aduce la cunostinta ca, desi a amplasat un numar mare de cosuri de gunoi pe plaja, intampina greutati din partea turistilor care arunca deseurile pe langa pubele si ne cheama pe noi sa ii tragem de mana. De altfel, am avut o discutie cu reprezentantii Polaris si am aflat ca Romned nu a avut niciodata contract pentru strangerea deseurilor care practic le lasa pe promenada. Fiecare operator trebuie sa incheie contract cu Polarisul, pentru ca asa este normal", a declarat Laurentiu Marin (foto), directorul DADL. De asemenea, Marin a mai precizat ca pana la acest moment sunt contractate 90 de sectoare de plaja, prin 79 de contracte. "Inca mai sunt hotelieri, firme de divertisment, agrement sportiv care trebuie sa mai aduca diverse acte, cum ar fi certificat de clasificare emis de Ministerul Turismului sau o hartie de la Registrul Comertului. Pana acum, valoarea contractelor este de aproximativ 18 miliarde lei, iar suprafata inchiriata este de 29, 3 hectare", a explicat Marin. Totodata, operatorii de plaja au obligatia contractuala de afisare a calitatii apei, dar si de curatare a plajei. "Operatorii au obligatia de a strange toate gunoaiele de pe plaja, iar noi facem curatenia mecanizata cu utilaje specifice si strangem algele. La acest moment, algele sunt o mare problema, in conditiile in care oamenii nostri, in sudul litoralului, strang in fiecare seara 30-70 de tone de alge. Din punct de vedere ecologic, Marea Neagra se regenereaza, dar din punct de vedere turistic este un factor dezagreabil", a mentionat Marin. (Alexandra VASILE)