Cazul Romaniei nu este similar cu cel al Ungariei in privinta taxei auto, cum a sugerat comisarul european Laszlo Kovacs, care s-a antepronuntat pe aceasta tema, deoarece nu se cunoaste daca Romania va intra in discutia Curtii Europene de Justitie (CEJ), a declarat purtatorul de cuvant al Guvernului, Camelia Spataru. Ea a reamintit ca taxa auto este un instrument de protectie a mediului, prin incercarea limitarii emisiilor de dioxid de carbon, si nu se constituie intr-un element discriminatoriu deoarece se aplica atat masinilor din productia autohtona, cat si celor din import. "In acest moment, cand Uniunea Europeana incearca sa impuna norme severe pentru reducerea poluarii generate de autovehicule, ar fi surprinzator ca Romania sa fie criticata tocmai pentru ca incearca prin aceste masuri sa limiteze emisia de dioxid de carbon", a spus Camelia Spataru. Aceasta a reamintit si faptul ca in cadrul UE exista un grup de lucru pentru elaborarea unei reglementari unitare a taxei auto, cu o importanta componenta de mediu cu referire directa la emisiile de dioxid de carbon.