Presedintele Carrefour, Lars Olofsson, dezvaluie, intr-un interviu acordat presei franceze, elemente din strategia retailerului pe acest an.
Lars Olofsson a explicat ca majorarile de pret care ar putea fi operate de producatorii de bunuri alimentare nu vor fi transferate decat partial in preturile din magazin.
"In acest an, producatorii solicita o crestere a preturilor de 5-6%. Tinand cont de puterea noastra de cumparare, la nivel global, inflatia in raioanele noastre de marfuri alimentare nu ar trebui sa depaseasca 2% in 2011" spune bossul Carrefour, declaratia survenind in perioada in care au loc negocierile anuale cu furnizorii.

Mai multe produse sub marca proprie

Olofsson pare decis sa lucreze si la un element de imagine, dat fiind ca, in continuare, Carrefour este perceput mai scump decat este in realitate.
"Perceptia asupra preturilor noastre s-a ameliorat, in Franta. Am inversat trendul, ne-am intors la nivelul lui 2008, dar nu ajunge. Urmeaza sa lansam noi campanii comerciale si mai ales sa venim cu noi produse sub marca Carrefour, din septembrie. Acum, vanzarile de produse sub marca proprie reprezinta 25% din cifra noastra de afaceri, dar cred ca putem ajunge la 40%" spune Oloffson.



Intrebat de jurnalistii francezi daca va importa si in Europa conceptul magazinului Atacadao din Brazilia-care combina hard discountul cu vanzarile en gros, boss-ul Carrefour a raspuns afirmativ. "Vom deschide probabil primul magazin de acest tip in Europa in acest an, in alta tara decat Franta", a spus Oloffson, care a mai aratat ca denumirea nu a fost inca decisa, dar cu siguranta contine si numele Carrefour.
Carrefour este cel mai mare grup de retail din Europa si numarul doi mondial, dupa grupul american Wal-Mart Stores Inc. Grupul Carrefour este prezent in 32 de tari, unde opereaza 15.500 de magazine tip hypermarket, supermarket, hard discount si magazine de vecinatate si are 475.000 de salariati.