Se implinesc aproape doi ani de cand Ministerul Economiei si Comertului (MEC), prin intermediul Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI) se chinuie sa redevina majoritar la Daewoo Automobile Craiova, in vederea revanzarii uzinei catre un alt investitor interesat.
Potrivit unui comunicat primit la redactie din partea OPSPI, "negocierile pe marginea contractului au continuat, o runda la inceputul lui ianuarie 2006 si alta runda la inceputul lui februarie a.c., fara a se ajunge la semnarea acestuia".
Asta, in ciuda faptului ca ministrul Economiei, Codrut ßeres, trambita prin presa la inceputul acestui an ca va incheia negocierile de preluare a actiunilor si ca va reprivatiza producatorul de automobile din Craiova.
De altfel, ßeres nu s-a aratat prea cunoscator nici in ceea ce priveste drepturile de licenta asupra marcii produse la uzina din Banie. El declara pe la sfarsitul anului trecut ba ca fabrica mai are licenta de productie doar pana in octombrie 2005, ba pana in ianuarie 2006. In pofida afirmatiilor ministrului Economiei, uzina de la Craiova a produs si produce in continuare automobile si motoare marca Daewoo, iar fabrica are chiar planuri de dezvoltare pentru anul in curs, dupa cum ne-a declarat ieri Valeriu Girlea, directorul de comunicare de la Daewoo Craiova. Mai mult, potrivit lui Girlea, negocierile interminabile dintre OPSPI si partea coreeana nu afecteaza deocamdata productia, dar asta nu inseamna ca situatia se va mentine si dupa o eventuala preluare a fabricii de catre un investitor.
Dupa cum se stie, actionarul majoritar al societatii comerciale cu capital mixt Daewoo Automobile Romania SA Craiova (DWAR) este Daewoo Motor Co. Ltd (DWMC) (51%), societate coreeana aflata in lichidare ca urmare a falimentului. Al doilea actionar la DWAR, cu 49%, este SC Automobile Craiova SA o societate comerciala cu capital majoritar de stat (72,4%) si in portofoliul Ministerului Economiei si Comertului.
Ca urmare a negocierilor purtate in 2004 si 2005, pana in prezent s-a convenit asupra rascumpararii de catre DWAR a actiunilor detinute de DWMC in conditiile renuntarii de catre aceasta din urma la datoriile istorice ale societatii de la Craiova catre societati din Grupul Daewoo.
Potrivit unor surse de pe langa negociatori, oferta pentru preluarea pachetului majoritar pe care a facut-o partea romana coreenilor a crescut de la 35 la 45 de milioane de euro.