Un program de redresare a companiei CFR - care are datorii cumulate de circa 20.000 miliarde lei vechi - poate fi solutia de redresare a operatorului national de situatiei CFR SA este necesara aplicarea unui plan de reorganizare si o decizie de a reforma sistemul. Privatizarea companiei este o solutie pentru infrastructura daca include o strategie de privatizare. "Pentru rezolvarea acoperirea datoriilor si trecerea pe profit, dar cred ca sint necesare mai multe solutii cumulate intr-un plan coerent ", a declarat ieri, Shinji Naruo, expert in management al Agentiei Japoneze de Cooperare Internationala (JICA). Naruo, care activeaza de doi ani in cadrul operatorului national al infrastructurii feroviare, s-a declarat optimist in legatura cu viitorul societatii CFR SA. "Am vizitat toate regionalele CFR si am observat ca societatea este competitiva, in ciuda unei tehnologii invechite. Insa este necesara vointa guvernamentala si un plan pentru ca CFR SA sa treaca pe profit ", a explicat Naruo, care s-a plins insa de desele schimbari manageriale in rindul societatii. Reprezentantul JICA a oferit exemplul Companiei nationale de cai ferate din Japonia, care inregistra pierderi uriase la sfirsitul anilor 80, atunci cind statul a adoptat un plan de restructurare a activitatii societatii, in numai citiva ani compania trecind pe profit dupa ani buni de pierderi. "Si in cazul CFR SA poate fi adoptat un plan pe trei ani, similar cu cel japonez, care sa cuprinda mai multe solutii, precum reorganizarea activitatii societatii, viitorul personalului disponibilizat, un plan de modernizare, acoperirea pierderilor prin listarea la bursa a unei parti a companiei, dar si pastrarea unor active inutile pentru societate in proprietatea statului, care pe o perioada mai lunga de timp sa fie valorificate ", a spus Shinji Naruo.

Ministrul Dobre atribuie PSD-ului falimentul CFR

CFR SA este compania cu cele mai mari datorii la bugetul de stat din companiile aflate in subordinea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului. Ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, a declarat ca desi in 2000 CFR SA era o companie profitabila, la venirea sa in minister compania inregistra datorii de 20.000 de miliarde de lei vechi, acumulate in special in urma unor achizitii si investitii inutile. Potrivit MTCT, exista un plan de reorganizare a activitatii CFR SA, similar cu cel al operatorului national de calatori pe calea ferata, care a fost restructurat, incepind de la 1 ianuarie 2006, pe segmentul dedicat transportului de scurt parcurs.
Deocamdata doar CFR Marfa se afla in proces de pre-privatizare, Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) anuntind ca urmeaza sa se implice in privatizarea societatii prin acordarea consultantei dar si sa ofere un imprumut acesteia, care sa fie convertit ulterior in actiuni.