Nissan vrea sa reinvie marca japoneza Datsun. Noile modele vor tinti segmentul low-cost si ar putea fi comercializate sub brandul Dacia.
Dupa ce in 1986 Nissan a decis sa inchida portile uzinelor Datsun, japonezii cauta sa castige teren pe pietele emergente (Rusia si China), scrie Autoexpress. Datsun va deveni submarca Nissan asa cum este Dacia pentru Renault, iar modelele Datsun ar putea fi comercializate sub marca Dacia. Noile automobile vor face parte din Planul 88 al niponilor de a lansa un model noul la fiecare 6 luni, timp de 6 ani.
Conform unor surse citate de Nikkei, Nissan lucreaza deja la un model cu dimensiuni mai mici decat Micra.
Modelele Dacia sunt comercializate in Rusia si America de Sud sub brandul Renault.
In India, producatorul autohton Mahindra comercializeaza modelul Verito, o versiune a Loganului. Indienii au cumparat licenta de producere a modelului Logan de la Renault, iar francezii au rămas doar furnizori ai motoarelor.
Numele Datsun are o istorie interesanta.
In 1931, compania DAT Motorcar a scos un model de dimensiuni reduse pe care la denumit Datson (din engleza: fiul lui DAT). iN 1933, dupa ce Nissan a preluat compania DAT Motorcar, numele a fost schimbat in Datsun pe motiv că "son" inseamna "pierdere" in japoneza. Datsun (DAT, sun-soare, Dattosan in japoneza) a fost un omagiu adus soarelui de pe steagul Japoniei.