Cu toate ca nu este o metoda foarte populara de angajare, mai ales în cazul în care locul de munca este în alta localitate decât în cea de domiciliu a viitorului angajat, unele companii sunt de acord ca primul interviu sa aiba loc.  Un interviu prin telefon nu difera foarte mult de unul fata în fata. „Angajatorii înca folosesc aceasta metoda pentru a pretesta candidatii pe care îi cheama la un interviu propriu-zis“, au explicat specialistii în resurse umane de la www.elady.ro. Marea diferenta între acest tip de interviu si cele fata în fata este ca angajatorul si intervievatul nu se vad, fapt care, de multe ori, este în avantajul candidatului la post deoarece, aflându-se într-un loc cunoscut în momentul interviului, este mult mai relaxat.Ce e bine sa facetiPotrivit specialistilor, interviurile prin telefon trebuie tratate cu la fel de mula seriozitate ca si cele fata în fata, astfel ca sfatul general este de a fi la fel de pregatiti. Chiar daca vorbim de un interviu telefonic stabilit din timp sau de unul scurt, din care angajatorul încearca sa-si dea seama daca va cheama sau nu la unul propriu-zis, eticheta pentru o convorbire telefonica este diferita de cea pentru o conversatie fata în fata. Unul din amanuntele pe care trebuie sa le aveti în vedere este sa aveti la îndemâna câteva ajutoare. „În momentul în care sunteti sunat, e bine sa aveti la îndemâna materiale ajutatoare, cum ar fi CV-ul, un pix si ceva pe care va trebui sa notati, în caz ca totul merge bine, adresa si numarul de telefon ale firmei de la care ati fost sunat si alte informatii de care veti avea nevoie în viitor“, se specifica pe www.myjob.ro. Daca nu sunteti pregatit în momentul în care sunteti sunat pentru un astfel de interviu, e bine sa explicati situatia. Pentru a fi sigur ca luati contactat cu cei care v-au sunat, retineti numele persoanei si organizatia.„Zâmbetul se simte prin telefon“Acesta nu este singurul sfat dat de specialisti. „Daca vi se întâmpla sa va aflati la un interviu care se desfasoara la telefon, imaginati-va ca sunteti în aceeasi camera cu interlocutorul, îl aveti în fata si totul decurge în mod normal, ca la un interviu obisnuit“, noteaza www.ro-jobs.ro. Nu uitati însa sa aveti o atitudine pozitiva si faceti toate lucrurile pe care le-ati face la un interviu obisnuit - relaxati-va, fiti energic, manifestati-va entuziasmul si, mai ales, nu uitati sa zâmbiti. „Zâmbiti, pentru ca este stiut ca zâmbetul se simte prin telefon. Stati în picioare: e un truc cunoscut telemarketerilor din lumea întreaga. Veti fi mai convingator“, va sfatuiesc cei de la www.myjob.ro. În plus, tineti un pahar cu apa la îndemâna, vorbiti rar si clar, dati raspunsuri scurte si la obiect (evitând însa raspunsurile cu „Da“ sau „Nu“) si folositi persoana a II-a singular în adresare doar daca vi se cere. Ce nu trebuie sa faceti„Nu mâncati, nu mestecati guma, nu fumati, pentru ca acestea se aud prin telefon. Nu-l întrerupeti pe celalalt“ sunt sfaturile specialistilor de la www.myjob.ro. Acestia precizeaza ca este foarte important sa acordati intervievatorului toata atentia (nu cititi e-mail-uri, nu va uitati la televizor si nu ascultati muzica). În plus, asigurati-va ca nu face nimeni zgomot în jurul dumneavoastra. „Evitati sa tusiti sau sa stranutati, iar daca nu puteti evita, cereti-va scuze“, noteaza www.elady.ro. Discutati despre salariu numai daca angajatorul aduce vorba. În plus, nu trebuie, pentru nici un motiv, sa intrati în conflict cu persoana care va intervieveaza pentru ca prin telefon sunt mai greu de solutionat problemele si este important sa lasati o impresie placuta. Alt sfat dat de specialisti este si acela de a nu va teme de pauzele din conversatie. „E bine sa va gânditi raspunsurile“, spun specialistii www.myjob.ro, care va amintesc sa nu uitati niciodata sa multumiti la sfârsitul interviului.