De cele mai multe ori, institutia bancara modifica anumite clauze fara a-si anunta clientii sau fara a le prezenta exact si dezavantajele, nu numai avantajele.
De cele mai multe ori, institutia bancara modifica anumite clauze fara a-si anunta clientii sau fara a le prezenta exact si dezavantajele, nu numai avantajele. Este drept ca, de cele mai multe ori clientul gireaza, cu propria semnatura astfel de interventii ce se pot dovedi, de-a lungul timpului, dezavantajoase.
De exemplu, in ultima vreme au fost mai multe reclamatii impotriva unei banci care a introdus un act aditonal pentru reducerea ratei.
In schimbul acestui avantaj, clientul semneaza insa si pentru modificarea dobanzii din fixa in variabila. Iar din experienta altor banci, trecerea de la fix la variabil a insemnat, uneori, majorarea ratei lunare cu pana la 30%.
La inceputul anului, o decizie a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor a interzis bancilor sa mai majoreze dobanzile sau comisioanele pe durata creditului. Un alt aspect este legat de discriminare. Dupa modificarile legislative ce obliga bancile la mai multa transparenta, doar clientii care au semnat contracte dupa 2009 beneficiaza de dobanzi explicitate.